امیرمسعود عابدین: برای سالها، ماته ریمک و کریستین ون کونیگزگ در رقابت شدیدی برای ثبت رکوردهای جهانی بودهاند، اما این دو نفر احترام متقابل زیادی برای یکدیگر قائلند و از طرفداران بزرگ خودروهایی هستند که رقیب میسازد. بنابراین، وقتی تاپ گیر از هر دوی آنها دعوت کرد تا برای راندن خودروهای یکدیگر به پیست تست بیایند، جای تعجب نبود که از آنچه کشف کردند، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتند.
ویدئوهای متعددی توسط تاپ گیر منتشر شده که در آن، مدیران عامل شرکتهای سازنده هایپرکار، خودروهای یکدیگر را میرانند. سال گذشته، ریمک و کونیگزگ به همراه جان هنسی در پیست حضور داشتند و خودروهای جسکو اتک، نِوِرا و ونوم F۵ Revolution را راندند.
این بار، راب دیکینسون نیز به آنها پیوست. نام او ممکن است کمتر آشنا باشد، اما به عنوان بنیانگذار کمپانی سینگر، او در پروژههای بازطراحی پورشه ۹۱۱ حضور موثری داشته است. با اینکه سینگر هایپرکار نمیسازد، اما پورشههایی که به زیبایی بازطراحی شدهاند، قیمتهایی در سطح هایپرکار دارند.
پشت فرمان رقیب
کونیگزگ آخرین هایپرکار خود، یعنی CC۸۵۰ را برای تست آورده بود. ماته ریمک اولین کسی بود که پشت فرمان آن نشست و بلافاصله علاقه زیادی به گیربکس دستی ششسرعته آن نشان داد که به عنوان یک گیربکس خودکار معمولی نیز عمل میکند. ریمک که مشخصاً به راندن خودروهای سریع عادت دارد، از اینکه بلافاصله خودرو را تا حداکثر توانایی آن براند و ببیند گیربکس چقدر حس یک گیربکس کلاسیک را دارد، نمیترسید.
راب دیکینسون نیز از راندن CC۸۵۰ بسیار لذت برد، پیش از آنکه کریستین، مدیر عامل کونیگزگ، به ریمک برای راندن بوگاتی میسترال بپیوندد. کونیگزگ وقتی پشت فرمان بوگاتی نشست، از عملکرد دومرحلهای این ابرخودرو به وجد آمد و صحنهای جالب از حریف دیرینه این ابرخودرو ساخت. سپس هر دو (کریستین و ماته) این فرصت را داشتند که یکی از ۹۱۱های شگفتانگیز DLS شرکت سینگر را برانند؛ گرچه این خودرو یک هایپرکار نیست، اما هیجانات رانندگی مشابهی را فراهم میکند. ماته گیربکس را تحسین کرده و در ویدئو اشاره میکند که برای خودش یک سینگر سفارش داده است.
در اواخر ویدیو، او این فرصت را پیدا میکند که نِوِرا R جدید را به نمایش بگذارد. در حالی که این خودرو حسی مشابه CC۸۵۰ یا سینگر DLS را ندارد، اما سطح کاملاً متفاوتی از عملکرد در خط مستقیم را ارائه میدهد.
این اتفاق که یکی از سنگینترین قابهای خودرویی جهان را ایجاد کرد، نشان داد که رفاقت در عین رقابت، چقدر میتواند در پیشرفت و ارتقای شرکتها موثر باشد. این احترام متقابل همزمان با رقابت بسیار شدید بین سازندگان هایپرکار، حرفهای بسیاری برای گفتن دارد. ارزش شنیدن حرفها و آزمایش دستاوردهای رقیب، در برخی مواقع بالاتر از تحقیقات و فرآیندهای هزینهبری است که شرکتها برای توسعه محصولات خود به کار میگیرند و این نوعی استراتژی مهم به حساب میآید.
منبع: carscoops
۲۲۷۳۲۲
Source link