سه شنبه , 24 تیر 1404 - 6:39 بعد از ظهر

رکورد شتاب صفر تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت شکسته شد

هایپرکار ریماک نورا آر Rimac Nevera R با حضور در پیست Papenburg، رکورد شتاب صفر تا 400 کیلومتر بر ساعت را با پشت سر گذاشتن کونیگزگ رگرا به نام خود ثبت کرد که در ادامه با جزئیات آن همراه شما هستیم.
شرکت ریماک یعنی خودروساز پرفورمنس کروات، بار دیگر با رونمایی از نسخه جدید و قدرتمندتر هایپرکار الکتریکی خود، تعریف جدیدی از نهایت عملکرد ارائه داد. ریماک نورا R، نسخه‌ای متمرکز بر پیست و ارتقا یافته از مدل استاندارد نورا است که نه تنها با قدرت بیشتر و آیرودینامیک پیشرفته‌تر، بلکه با ثبت یک رکورد جهانی جدید، جایگاه خود را به عنوان معیار مطلق هایپرکارهای مدرن تثبیت کرده است. این هیولای ۲۱۰۷ اسب بخاری که تولید آن به تنها ۴۰ دستگاه محدود خواهد بود، ثابت می‌کند که انقلاب خودروهای الکتریکی نه تنها در راه نیست، بلکه با سرعتی فراتر از تصور در حال پیشی گرفتن از تمام رکوردهای پیشین است.

رکورد جهانی شتاب صفر تا 400 کیلومتر بر ساعت با ریماک نورا R

مهم‌ترین دستاورد و دلیل اصلی هیجان پیرامون ریماک نورا R، ثبت یک رکورد جدید و خیره‌کننده است. این خودرو موفق شد مسافت یک‌چهارم مایل یعنی همان 400 متر را تنها در ۸.۲۳ ثانیه طی کند و به این ترتیب، عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان در این شاخص معتبر را از آن خود کند. این موفقیت که در کنار 24 رکورد دیگری که توسط خانواده نورا شکسته شده قرار می‌گیرد، به وضوح نشان‌دهنده توانایی بی‌نظیر این هایپرکار در تبدیل قدرت عظیم خود به شتابی مهارنشدنی و چسبندگی فوق‌العاده است. این رکورد، جای هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که ریماک نورا R اکنون در قله مهندسی خودرو ایستاده است.

ریماک نورا در زمینه شتاب‌ گیری‌های خطی، تعاریف جدیدی از سرعت ارائه داد. این خودرو رکورد شتاب صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت را در ۱.۷۴ ثانیه و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۱.۸۱ ثانیه به نام خود ثبت کرد. اما هنر مهندسی ریماک در سرعت‌های بالاتر خود را بیشتر نشان داد و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در ۴.۴۲ ثانیه و صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۹.۲۲ ثانیه به دست آمد. این عملکرد ویرانگر با ثبت رکورد تاریخی صفر تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۲۱.۳۱ ثانیه توسط ریماک نورا R به اوج خود رسید و توانایی بی‌نظیر این هایپرکار در افزایش پیوسته و مهار نشدنی سرعت را به نمایش گذاشت. رکوردهای شتاب‌گیری میانی مانند 100 تا 200 کیلومتر بر ساعت در ۲.۵۹ ثانیه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۴.۷۹ ثانیه نیز بر تسلط کامل این خودرو بر هر بازه سرعتی تاکید کردند.

قدرت تنها نیمی از داستان یک هایپرکار است و توانایی توقف به همان اندازه اهمیت دارد. نورا در این بخش نیز با شکستن رکورد ترمزگیری از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل در مسافت کوتاه ۲۸.۹۶ متر، برتری سیستم ترمز خود را به رخ کشید. اما مهم‌ترین آزمون که ترکیبی از نهایت شتاب و نهایت ترمز است، رکورد 0-X-0 بود. نورا موفق شد رکورد معتبر 0-400-0 کیلومتر بر ساعت یعنی رسیدن از سکون به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت و سپس توقف کامل را در زمان باورنکردنی ۲۹.۹۳ ثانیه به ثبت برساند. این رکورد که آزمونی جامع برای سنجش تمام جنبه‌های عملکردی یک خودروست، مهندسی بی‌نظیر ریماک در مدیریت قدرت و پایداری را به بهترین شکل ممکن نشان داد.

علاوه بر رکوردهای شتاب و ترمز، ریماک نورا افتخارات دیگری را نیز به کارنامه خود اضافه کرد. این خودرو با ثبت سریع‌ترین زمان دور در پیست افسانه‌ای نوربرگ‌ رینگ برای یک خودروی الکتریکی تولیدی، توانایی‌های خود را در پیچیده ترین پیست جهان نیز اثبات کرد. اما شاید یکی از عجیب‌ترین و در عین حال جالب‌ترین رکوردهای این خودرو، دستیابی به بیشترین سرعت در حرکت با دنده عقب باشد! نورا توانست با سرعت ۲۷۲ کیلومتر بر ساعت به صورت معکوس حرکت کند که خود گواهی بر مهندسی منحصر به فرد سیستم انتقال قدرت چهار موتوره آن است. این مجموعه از رکوردها، پایه و اساسی بود که نسخه قدرتمندتر نورا R توانست با ثبت رکورد جدید ۸.۲۳ ثانیه‌ای در مسافت یک‌ چهارم مایل، داستان موفقیت‌های این خانواده را ادامه دهد.

مشخصات فنی

قلب تپنده ریماک نورا R، نسخه ارتقا یافته همان سیستم چهار موتوره الکتریکی مدل استاندارد است که اکنون قادر به تولید قدرت دیوانه‌وار ۲۱۰۷ اسب بخار است. این افزایش قدرت، در کنار وزن کمتر که از طریق یک پکیج باتری اندکی کوچکتر به دست آمده، عملکردی بی‌رقیب را برای این خودرو رقم زده است. اگرچه شتاب اولیه صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن با عدد ۱.۸۱ ثانیه مشابه مدل استاندارد باقی مانده، اما برتری واقعی نسخه R در شتاب‌ گیری‌های ثانویه آشکار می‌شود. یعنی این خودرو قادر است تنها در ۸.۶۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت آن نیز ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. برای مهار این قدرت، ریماک از نسل جدید ترمزهای کربن سرامیکی EVO2 با یک لایه ماتریس سیلیکونی برای بهبود خنک‌ کاری و عملکرد پایدار در شرایط سخت پیست استفاده کرده است. همچنین، تایرهای استاندارد جای خود را به تایرهای متمرکز بر پیست Michelin Cup 2 داده‌اند تا نهایت چسبندگی ممکن فراهم شود.

تمام تغییرات ظاهری در ریماک نورا R با یک هدف اصلی یعنی دستیابی به حداکثر عملکرد آیرودینامیکی انجام شده‌اند. این خودرو از یک کیت بدنه کاملا جدید و تهاجمی‌تر بهره می‌برد که شامل یک اسپلیتر جلوی بزرگتر و یک باله عقب ثابت و عظیم است. در بخش انتهایی نیز یک دیفیوزر بسیار بزرگ وظیفه مدیریت جریان هوا در زیر خودرو را بر عهده دارد. به گفته ریماک، این مجموعه تغییرات باعث افزایش 15 درصدی نیروی رو به پایین و بهبود 10 درصدی بهره‌وری آیرودینامیکی نسبت به مدل استاندارد نورا شده است. این به معنای پایداری بیشتر در سرعت‌های بالا و توانایی عبور از پیچ‌ها با سرعت بالاتر است که ریماک نورا R را به یک سلاح واقعی برای پیست‌های مسابقه تبدیل می‌کند.

قیمت

شرکت ریماک هنوز به طور رسمی قیمت ریماک نورا R را اعلام نکرده است. با این حال، با در نظر گرفتن قیمت بیش از ۲ میلیون دلاری مدل استاندارد نورا، ارتقاهای فنی و آیرودینامیکی گسترده، و از همه مهم‌تر، تولید بسیار محدود آن به تنها ۴۰ دستگاه در سراسر جهان، کاملا واضح است که قیمت این نسخه رکوردشکن به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود. این خودرو نه یک محصول تولید انبوه، بلکه یک اثر هنری مهندسی شده برای خاص‌ترین و ثروتمندترین کلکسیونرهای خودرو در جهان است که به دنبال نهایت عملکرد و انحصار هستند.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

رشد ۵.۲ درصدی اقتصاد چین با وجود افت مصرف داخلی

رشد اقتصادی چین در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ فراتر از پیش‌بینی‌ها بود و به ۵.۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *