رم در چند سال اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده است. تیم کونیسکیس برند را ترک کرد، پیشرانه V8 کنار گذاشته شد و مدل پرقدرت TRX خط تولید را ترک کرد. حالا دو مورد از این سه تغییر بازگشتهاند. کونیسکیس دوباره سکان هدایت را در دست گرفته و پیشرانه 5.7 لیتری همی V8 به رم 1500 مدل 2026 بازگشته است درحالیکه به نظر میرسد مورد سوم هم در حال بازگشت است زیرا طبق جدیدترین گزارشها، رم زودتر از انتظار مدل TRX را بازمیگرداند. گزارشی جدید از موپار اینسایدر به نقل از منابع موثق، ادعا میکند که رم TRX جدید از اواخر ژانویه 2026 روی خط تولید میرود.
تولید رم TRX با نسخه نهایی مدل 2024 به پایان رسید. این مدل با 702 اسب بخار قدرت، میتوانست در 4.6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. طبق این گزارش، TRX جدید از طراحی و فناوری مدل RHO بهره میبرد و احتمالاً با پیشرانه قویتر خود، بالاتر از RHO در سبد محصولات قرار میگیرد. این مدل اولین خودرویی خواهد بود که تحت بخش احیاشده SRT عرضه میشود. رم RHO که قرار بود جایگزین TRX باشد، به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با 540 اسب بخار مجهز است و از کمکفنرهای تطبیقی بلیشتین و مجموعهای از قطعات آفرود سنگین بهره میبرد.
رم هنوز بازگشت TRX را رسماً تأیید نکرده، اما این برند در سال آینده بیش از 24 محصول جدید خواهد داشت. گمان میکنیم یکی از این مدلهای جدید TRX جدید باشد زیرا کونیسکیس و تیمش در تلاشاند تا اشتباهات اخیر برند را جبران کنند. وقتی کونیسکیس دسامبر گذشته به رهبری رم بازگشت، دارل اسمیت، مهندس ارشد سابق SRT را برای هدایت تیمی که وظیفه بازگرداندن پیشرانه همی به رم 1500 را داشت، دوباره به کار گرفت. پیشبینی اولیه حاکی از 18 ماه زمان برای احیای رم 1500 با پیشرانه همی بود اما اسمیت و تیمش این کار را تنها در شش ماه انجام دادند.