یکشنبه , 5 مرداد 1404 - 2:12 بعد از ظهر

رونمایی از النترا N TCR با روح خودروی مسابقه‌ای

بخش پرفورمنس Hyundai از جدیدترین سدان اسپرت خود یعنی هیوندای النترا N TCR با گیربکس دستی و تجهیزات پیشرفته ریسینگ رونمایی کرد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.
 بخش N هیوندای که با عرضه خودروهای اسپرت و پرهیجانی مثل هیوندای آیونیک N 6، خود را به عنوان یک رقیب جدی برای برندهای پرفورمنس اروپایی تثبیت کرده است، بار دیگر با یک محصول خاص و بسیار جذاب، دل علاقه‌ مندان به رانندگی را به دست آورده است. این شرکت رسما از نسخه ویژه هیوندای النترا N TCR پرده‌برداری کرد. یک مدل تولید محدود که با الهام مستقیم از خودروی مسابقه‌ای و قهرمان هیوندای در مسابقات TCR، طراحی شده تا هیجان و ظاهر پیست مسابقه را به خیابان‌ها بیاورد. این خودرو با کیت بدنه تهاجمی، کابین پوشیده از آلکانتارا و از همه مهم‌تر، امکان سفارش با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی، یک پکیج کامل برای کسانی است که به دنبال یک تجربه رانندگی خالص و بدون فیلتر هستند .

مشخصات فنی هیوندای النترا N TCR

قلب تپنده هیوندای النترا N TCR همان پیشرانه تحسین‌ شده ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که در نسخه استاندارد النترا N نیز به کار رفته است. این موتور قدرتی معادل ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۳۹۲ نیوتن‌ متر تولید می‌کند. علاوه بر این، با فعال‌سازی حالت N Grin Shift، قدرت موتور به صورت موقت به ۲۸۶ اسب بخار افزایش می‌یابد تا حداکثر شتاب‌ گیری ممکن فراهم شود.

اما خبر فوق‌العاده برای طرفداران رانندگی خالص، در بخش انتقال قدرت نهفته است. هیوندای این نسخه ویژه را علاوه بر گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر (N-DCT)، با یک جعبه‌ دنده ۶ سرعته دستی نیز عرضه می‌کند؛ گزینه‌ای که این روزها در دنیای خودروهای اسپرت به ندرت یافت می‌شود و این خودرو را به یک انتخاب بی‌نظیر برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک حس رانندگی خالص هستند تبدیل می‌کند. این خودرو همچنین به تجهیزات پیشرفته‌ای مانند سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی (e-LSD) و حالت‌های رانندگی قابل تنظیم N مجهز است که هندلینگ فوق‌ العاده‌ای را در پیچ‌ها تضمین می‌کند.

طراحی ظاهری

طراحی هیوندای النترا N TCR به طور کامل بر پایه نسخه استاندارد النترا N شکل گرفته، اما با افزودن کیت‌های آیرودینامیکی متعدد، ظاهری به مراتب تهاجمی‌تر و نزدیک‌تر به یک خودروی مسابقه‌ای پیدا کرده است. در نمای جلو، یک اسپلیتر جدید با نوار تزئینی قرمز رنگ، چهره خودرو را خشن‌تر کرده است. در نمای جانبی، رینگ‌های 19 اینچی فورج‌کاری شده با طراحی پنج پره دوبل که مختص همین نسخه TCR است، خودنمایی می‌کنند. در پشت این رینگ‌ها، کالیپرهای ترمز چهار پیستونه قدرتمند در جلو، وظیفه مهار این هیولای کره‌ای را بر عهده دارند.اما شاخص‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی ظاهری این مدل، در نمای عقب آن قرار دارد. یعنی یک باله عقب بسیار بزرگ به سبک گردن قو (Gooseneck) که مستقیما از خودروی مسابقه‌ای به عاریت گرفته شده و علاوه بر ایجاد ظاهری دراماتیک، نیروی رو به پایین یا همان داون فورس قابل توجهی را نیز تولید می‌کند. یک دیفیوزر جدید در سپر عقب به همراه دو خروجی اگزوز بزرگ و دایره‌ای شکل و همچنین لوگوی TCR بر روی درب صندوق، هویت مسابقه‌ای این نسخه ویژه را تکمیل می‌کنند.

طراحی داخلی، کابین و داشبورد

در داخل کابین، هیوندای با استفاده گسترده از متریال آلکانتارا، فضایی کاملا اسپرت و متمرکز بر راننده ایجاد کرده است. غربیلک فرمان N Performance با روکش آلکانتارا و یک نشانگر ساعت 12، حس در دست گرفتن فرمان یک خودروی مسابقه‌ای را القا می‌کند. این روکش باکیفیت بر روی دسته دنده، اهرم ترمز دستی و زیرآرنجی کنسول مرکزی نیز به کار رفته است.جزئیات انحصاری دیگری نیز برای این نسخه در نظر گرفته شده است. کمربندهای ایمنی ردیف جلو به رنگ آبی نمادین N درآمده‌اند، رکاب‌های در با پلاک فلزی N Performance تزئین شده‌اند و کف‌ پوش‌ها نیز از نوع اختصاصی N هستند. به عنوان یک نکته جذاب نهایی، چراغ‌های خوشامدگویی زیر دستگیره‌های در، لوگو TCR Version را بر روی زمین به نمایش می‌گذارند تا ارزش احساسی و خاص بودن این مدل را به حداکثر برسانند.

قیمت هیوندای النترا N TCR

در حال حاضر، عرضه هیوندای النترا N TCR برای بازار کانادا تایید شده است. این خودرو در دو تیپ و با بازه قیمتی ۴۷ هزار دلار تا ۴۹ هزار دلار کانادا به فروش خواهد رسید. این بازه قیمتی معادل تقریبی ۳۵ هزار دلار آمریکا است که با توجه به سطح تجهیزات، عملکرد و خاص بودن این مدل، قیمتی بسیار رقابتی محسوب می‌شود. برای علاقه‌مندان به خودرو در ایران، که با نام النترا خاطرات زیادی دارند و با هیجان، پیشرفت‌های بخش N هیوندای را دنبال می‌کنند، هیوندای النترا N TCR یک رویای دست‌یافتنی در بازارهای جهانی است. این خودرو نشان می‌دهد که چگونه می‌توان هیجان واقعی پیست مسابقه را با قابلیت‌های یک سدان روزمره ترکیب کرد و ثابت می‌کند که هنوز هم جایی برای خودروهای اسپرت خالص با جعبه‌ دنده دستی در دنیای مدرن وجود دارد.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

فولکس‌واگن درگیر تعرفه‌های ترامپ

فولکس‌واگن اعلام کرد که تعرفه‌های واردات دونالد ترامپ در آمریکا در نیمه اول سال میلادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *