پنجشنبه , 8 آبان 1404 - 8:52 بعد از ظهر

لاستیک «AT» چیست و چرا برای جاده آسفالت نامناسب است؟

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از گجت‌نیوز، تایرهای AT یا All-Terrain، طراحی شده برای آفرود، روی آسفالت عملکرد ضعیف‌تری دارند. گزارش‌ها حاکی از چسبندگی کمتر و صدای بیشتر آن‌ها نسبت به تایرهای جاده‌ای است.

لاستیک‌های AT خودرو برای دوام و کشش در مسیرهای ناهموار طراحی شده‌اند. اما الگوی آج تهاجمی آن‌ها، باعث سروصدا، مصرف سوخت بیشتر و مسافت توقف طولانی‌تر در بزرگراه‌ها می‌شود. طبق Consumer Reports، تایرهای جاده‌ای چسبندگی بهتر و صدای کمتری دارند.

طول عمر لاستیک‌های AT به‌طور متوسط ۵۰,۰۰۰ مایل است؛ در حالی که تایرهای جاده‌ای تا ۶۰,۰۰۰ مایل دوام می‌آورند. این اختلاف به‌دلیل ترکیب لاستیکی نرم‌تر در AT است. عواملی چون کیفیت، سطح جاده و نگهداری صحیح (مانند حفظ فشار باد؛ هر ۱ psi کاهش فشار عمر تایر را تا ۱.۷۸٪ کم می‌کند)، بر دوام لاستیک تاثیرگذارند.

لاستیک «AT» چیست و چرا برای جاده آسفالت نامناسب است؟

۵۸۵۸


Source link

درباره ی طلوع ارتباطات

ورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

مطلب پیشنهادی

جدول جدید لیگ برتر؛ پرسپولیس، استقلال را آماده صدرنشینی کرد

پرسپولیس با گل پایانی خود برابر تراکتور اجازه نداد تا این تیم با اختلاف بیشتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *