در کمال تعجب، فورد برونکو نیو انرژی، پیشرانهی تمام برقی ارائه میدهد. این شاسیبلند باتریدار که امروز در وبسایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) رونمایی شد، اساساً یک برونکوی بزرگتر با ساختار یکپارچه و باتری BYD است.
با عرض ۱۹۵۵ میلیمتر و طول ۵۰۰۳ میلیمتر و فاصله محوری ۲۹۴7 میلیمتر، برونکوی برقی در مقایسه با همتایان بنزینی خود عظیم است. برونکو اسپرت تنها ۱۸۸۷.۲۲ میلیمتر عرض و ۴۳۸۶.۵۸ میلیمتر طول دارد. برونکوی بزرگتر فاصله محوری مشابهی (۲۹۴۶.۹۴ میلیمتر) دارد، اما عرض آن ۱۹۲۷.۸۶ میلیمتر و طول آن ۴۸۰۸.۷۶ میلیمتر است. در واقع، برونکوی برقی جدید تقریباً به اندازه یک کیا EV9 سه ردیفه است.
برونکوی برقی همچنین سنگین است. نسخهی پلاگین هیبرید همراه باتری سفارشی، ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد و نسخه تمام برقی ۲۶۳۰ کیلوگرم است. سبکترین برونکو اسپرت بازار امریکا تنها 1587 کیلوگرم و سنگینترین برونکو رپتور ۲۲۴۳ کیلوگرم است.
نسخه استاندارد برقی با باتری 105.4 کیلوواتساعتی 271 اسب بخار قدرت تولید میکند و بر اساس چرخه CLTC چین، 404 مایل (650 کیلومتر) توان پیمایش دارد. برونکوی مجهز به پیشرانه پلاگین هیبریدی 1.5 لیتری، 241 اسب بخار قدرت دارد و همراه باتری 43.7 کیلوواتساعتی، برد تمام برقی 220 کیلومتر ارائه میدهد.
طراحی برانکو برقی عجیبتر از برونکو اسپرت و برونکو استاندارد است، با نام تجاری در مرکز جلوپنجره، بدنهای جعبهای شکل و یک لاستیک زاپاس در عقب—درست مانند یک خودروی آفرود کلاسیک به نظر میرسد. حتی دارای درب عقب بازشو از کنار، مشابه برونکوی بنزینی است و یک حسگر لیدار روی سقف دارد.
برونکوی برقی پروژهای مشترک بین فورد و شرکت جیانگلینگ موتورز چین است و انتظار میرود اواخر امسال در چین به فروش برسد. پیشبینی میشود برای مدل پلاگین هیبرید، حدود قیمت 45 هزار دلار اعلام شود و برای نسخهی تمام برقی، 50 تا 55 هزار دلار هزینه خرید وجود داشته باشد.