به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، به این ترتیب به نظر میرسد واتس اپ مسیری که دیگر شرکتهای زیرمجموعه متا یعنی اینستاگرام و فیس بوک قبلاً طی کرده اند را پشت سر خواهد گذاشت. کمیسیون اتحادیه اروپا هنوز خبر مذکور را به طور رسمی اعلام نکرده اما طبق اطلاعات موجود، این موضوع را با متا مطرح کرده است.
چنین برچسبی به اتحادیه اروپا قدرت قانونگذاری بیشتری بر واتس اپ در حوزههایی مانند مدیریت محتوا و اشتراک گذاری دادهها میدهد.همچنین طبق قانون سرویسهای دیجیتال اتحادیه اروپا این پیام رسان باید یک بررسی مستقل سالانه انجام دهد و درباره شیوههای تبلیغاتی اش شفاف عمل کند.
البته اطلاق چنین برچسبی بر واتس اپ پدیده عجیبی نیست. واتس اپ در فوریه سال میلادی جاری اعلام کرد به طور متوسط در نیمه دوم ۲۰۲۴ میلادی ۴۶.۸ میلیون کاربر در اروپا داشته است. براساس قانون DSA دسته بندی پلتفرمهای آنلاین بسیار بزرگ زمانی اطلاق میشود که تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه اجتماعی مذکور بیش از ۴۵ میلیون نفر باشد.
این برچسب فقط برای ویژگی «کانالهای باز» واتس اپ در نظر گرفته میشود. پیامهای فردی به هیچ وجه تحت تأثیر قانون قرار نخواهد گرفت و همچنان میان طرفین خصوصی باقی میماند.
به این ترتیب واتس اپ نیز در کنار فیسبوک و اینستاگرام به شرکتهایی مانند آمازون، گوگل و بایتدنس میپیوندد که برچسب VLOP را دارند.
Source link
پایگاه خبری ایده روز آنلاین
