به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، خالقان محتوا در فیس بوک و اینستاگرام از مدتها قبل با چالش حسابهای کاربری روبرو هستند که ویدئوهای آنان را بدون اجازه منتشر میکنند. اکنون شرکت متا مشغول راه اندازی ابزار جدیدی است که به آنها امکان میدهد در صورت بازنشر ویدئوهایشان توسط دیگران، راحت تر بتوانند آن را ردیابی کنند.
این شرکت ابزار جدیدی به نام «حفاظت از محتوا» برای خالقان محتوا ابداع کرده که میتواند بازنشر تمام یا بخشی از ویدئوی اصلی کاربر را به طور خودکار در فیس بوک یا اینستاگرام ردیابی کند. خالقان محتوایی که این قابلیت را به کار گیرند میتوانند ببینند کدام حسابها محتوایشان را به اشتراک گذاشته اند و اقداماتی را در خصوص کلیپ مذکور اجرا کنند.
یکی از اقدامات «پیگیری» است که به خالق محتوا امکان میدهد برچسبی به ویدئو اضافه کند که نشاندهنده حساب اصلی منتشر کننده آن است. آنها علاوه بر قابلیت لینک بازگشتی(link back) همچنین میتوانند تعداد بازدیدهای ویدئو را تحت نظر داشته باشند.
خالقان محتوا همچنین میتوانند یک ویدئو را به طور کامل مسدود کنند که همین امر به دیگران اجازه نمیدهد آن را مشاهده کنند. متا اشاره میکند چنین گزینهای مجازاتهای اضافی بر حساب کاربری که محتوا را از حساب اصلی برداشته وضع نمیکند. در نهایت خالقان محتوا میتوانند گزینه عرضه(release) را از ویدئو خود حذف کنند که به این ترتیب محتوا از داشبورد آنها حذف میشود تا دیگر از عملکرد آن اطلاعی نداشته باشند.
همچنین داشبورد برخی جزیئات دیگر را فراهم میکند که به کاربران کمک میکند چگونه واکنش نشان دهند. به عنوان مثال آنها میتوانند ببینند با استفاده از ویدئو آنها درآمدزایی شده یا خیر که این امر روی تصمیم گیری برای ردیابی یا مسدودسازی محتوا تأثیر میگذارد. از سوی دیگر اگر یک ویدئو از حساب کاربری توسط چند کاربر دیگر برداشته شود، خالق محتوا میتواند این روند را رصد کند.
Source link
پایگاه خبری ایده روز آنلاین
