چهارشنبه , 28 آبان 1404 - 4:30 بعد از ظهر

چرا اکثر کامیون‌های آمریکایی دماغه دارند اما کامیون‌های اروپایی ندارند؟

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از گجت‌نیوز، دلیل اصلی طراحی دماغ‌تخت کامیون‌های اروپایی، محدودیت فضا در جاده‌ها و پارکینگ‌های این قاره است. در مقابل، کامیون‌های آمریکایی به دلیل فضای وسیع جاده‌ها، از طراحی دماغ‌بلند بهره می‌برند. هر دو طراحی کامیون، مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

تفاوت طراحی کامیون اروپایی و آمریکایی

کامیون اروپایی

کامیون‌های آمریکایی با دماغ بلند و جلوپنجره‌های بزرگ، نمادی از این کشور هستند و ظاهری جذاب دارند. اما این ظاهر جذاب، دلیل قانع‌کننده‌ای برای اروپایی‌ها جهت تغییر طراحی کامیون‌هایشان نیست. در اروپا، رانندگان کامیون دائما با مسیرهای باریک و پارکینگ‌های شلوغ مواجه هستند. طراحی دماغ‌تخت یا کابین‌روی، مانورپذیری کامیون اروپایی را در این شرایط افزایش می‌دهد.

با این حال، طراحی دماغ‌تخت در تصادفات، ایمنی کمتری نسبت به دماغ‌بلند دارد. دماغ بلند کامیون‌های آمریکایی مانند یک منطقه حائل عمل می‌کند و از راننده در برابر ضربه محافظت می‌کند. همچنین، دسترسی به موتور در کامیون‌های آمریکایی آسان‌تر است، زیرا از طریق کاپوت می‌توان به آن دسترسی داشت. در کامیون‌های اروپایی برای دسترسی به موتور، باید کل کابین را کج کرد.

مزایای کامیون دماغ‌تخت

کامیون اروپایی

یکی از مهم‌ترین مزایای طراحی کابین‌روی، فضای بیشتر برای تریلر است. با کوتاه‌تر بودن کابین، می‌توان از تریلرهای طولانی‌تر استفاده کرد و بار بیشتری حمل کرد. کامیون‌های اروپایی ظرفیت باربری بالاتری دارند و این امر به افزایش راندمان آن‌ها کمک می‌کند. در اروپا که محدودیت طول وجود دارد، هر سانتی‌متر اهمیت دارد و طراحی دماغ‌تخت به حداکثر رساندن ظرفیت حمل بار کمک می‌کند.

۵۸۵۸


Source link

درباره ی طلوع ارتباطات

ورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

مطلب پیشنهادی

هلند دخالت در امور تراشه ساز چینی را تعلیق کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت هلند در سی ام سپتامبر سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *