چهارشنبه , 28 آبان 1404 - 10:38 بعد از ظهر

استقبال چشمگیر از خودروساز چینی در خاک بریتانیا

امیرمسعود عابدین: ورود بی‌وای‌دی (BYD) به بریتانیا در مارس ۲۰۲۳ شاید برای بسیاری تنها یک خبر معمولی از حضور یک خودروساز جدید در بازار اروپا بود؛ اما کمتر از سه سال بعد، آمارها چیز دیگری می‌گویند. این برند چینی که حالا بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی جهان است، چنان رشد سریعی را در بریتانیا تجربه کرده که حتی بازیگران باسابقه نیز ناچار به بازنگری در استراتژی‌های خود شده‌اند. فروش ۵۰ هزار دستگاه در این مدت کوتاه، تنها یک عدد نیست؛ نشانه‌ای است از تغییری بزرگ در سلیقه، بازار و ساختار حمل‌ و نقل بریتانیا.

فصلی تازه از برقی‌سازی در بریتانیا

بی‌وای‌دی درست در ۱۵ مارس ۲۰۲۳ و با مدل Atto ۳ پا به خاک بریتانیا گذاشت. شروعی ساده که خیلی زود گسترش پیدا کرد؛ امروز خط تولید این برند در بازار بریتانیا شامل ۹ مدل است: شش مدل تمام‌برقی و سه مدل پلاگین هیبریدی. در میان آن‌ها، بی‌وای‌دی دلفین Surf عنوان ارزان‌ترین مدل تمام‌برقی شرکت را به خود اختصاص داده و توانسته مخاطبان تازه‌وارد به دنیای برقی‌ها را جذب کند.

۵۰ هزار دستگاه؛ رکوردی که بی‌سابقه بود

استقبال چشمگیر از خودروساز چینی در خاک بریتانیا

بی‌وای‌دی در ۱۶ نوامبر اعلام کرد که در مجموع ۵۰ هزار خودرو در بریتانیا فروخته است؛ اتفاقی که تنها در ۹۷۷ روز رخ داد. اما نکته مهم‌تر، شتاب‌گیری فروش در سال ۲۰۲۵ است. طی ۱۰ ماه نخست سال، این شرکت از طریق حدود ۱۰۰ شعبه فروش، بیش از ۳۹ هزار خودرو به مشتریان تحویل داده؛ یعنی ۷۸ درصد کل فروشش از زمان ورود به بازار.

رشد ۸۸۰ درصدی فروش در ماه سپتامبر نشان می‌دهد که برند چینی نه‌تنها شناخته شده، بلکه به یکی از گزینه‌های جدی خریداران بریتانیایی تبدیل شده است.

ستاره فروش: بی‌وای‌دی سیل

استقبال چشمگیر از خودروساز چینی در خاک بریتانیا

محبوب‌ترین مدل فعلی بی‌وای‌دی در بریتانیا، شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی Seal U DM-i است؛ خودرویی با قیمت پایه ۳۳,۳۱۵ پوند (حدود ۴۳,۸۴۰ دلار) که با ترکیب یک موتور ۱٫۵ لیتری بنزینی و یک موتور برقی، خروجی ۲۱۸ اسب بخاری ارائه می‌دهد. این مدل طی تنها ۱۰ ماه بیش از ۱۰ هزار فروش ثبت کرده و اکنون پرفروش‌ترین پلاگین هیبریدی بازار بریتانیا محسوب می‌شود.

افق پیش‌ رو: از آفرود تا لوکس‌ترین سگمنت‌ها

بی‌وای‌دی قصد ندارد به موفقیت فعلی بسنده کند. این شرکت سال آینده شاسی‌بلند آفرودی دنزا B۵ که در چین با نام فنگ چنگ بائو ۵ شناخته می‌شود را وارد بازار بریتانیا می‌کند؛ خودرویی که قرار است با مدل‌های آفرود سنتی بریتانیایی همچون محصولات لندروور رقابت کند.

اما برنامه‌های جاه‌طلبانه‌تر برای ۲۰۲۷ است؛ زمانی که برند لوکس یانگ‌وانگ وارد بریتانیا خواهد شد؛ برندی که هدفش رقابت مستقیم با نام‌های بزرگی مانند بنتلی و رولزرویس است.

منبع: carnewschina

۲۲۷۳۲۲


Source link

درباره ی طلوع ارتباطات

ورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

مطلب پیشنهادی

لحظه‌ای که میلاد محمدی وسط حرف قلعه‌نویی به راه رفتنش ادامه داد + فیلم

به گزارش همشهری آنلاین یکی از نکته‌های این فیلمی که در فضای مجازی بسیار پربازدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *