جمعه , 30 آبان 1404 - 7:02 بعد از ظهر

با بدترین موتورسیکلت‌های تاریخ آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از زومیت،  هر موتورسیکلتی داستانی برای گفتن دارد؛ بعضی‌ از آن‌ها با نرمی، دوام مثال‌زدنی و حس ارتباط عمیق با موتورسوار شناخته می‌شوند. دسته‌ای دیگر نیز در خاطره‌ها ماندگار شدند زیرا درست در نقطه‌ی مقابل قرار گرفتند.

وقتی موتور دچار مشکل می‌شود، فقط شما را وسط جاده نمی‌گذارد؛ اعتماد را خدشه‌دار می‌کند، هزینه‌ی تعمیرات را بالا می‌برد و هر کیلومتر را به قمار تبدیل می‌کند. یک لحظه مجذوب ظاهر، مشخصات یا وعده‌های سازنده می‌شوید و لحظه‌ای بعد با نشتی روغن، زنجیر تایم معیوب یا مشکلات حرارتی تکراری روبه‌رو هستید.

نکته جالب اینکه هیچ‌کدام از این موتورها قرار نبود شکست‌خورده باشند؛ همه‌شان با جاه‌طلبی وارد بازار شدند و برای معرفی نوآوری، قدرت بیشتر یا قدم‌ گذاشتن در دوره‌ای تازه قدم تلاش کردند. اما تجربه‌ی واقعی کاربران، ضعف‌ها را خیلی زود آشکار کرد. میان‌برهای تولید، طراحی‌های آزمایش‌نشده و توسعه‌ی شتاب‌زده، وعده‌ها را به دردسرهای مداوم تبدیل کرد. همین فاصله‌ی میان امید بالا و واقعیت تلخ، باعث شد نام این موتورها در تاریخ به‌عنوان بدترین‌ها ثبت شود.

هارلی دیویدسون Milwaukee-Eight ۱۱۴

با بدترین موتورسیکلت‌های تاریخ آشنا شوید

موتورسیکلت Milwaukee-Eight ۱۱۴ که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، قرار بود با قدرت بهتر، پاسخ‌دهی سریع‌تر و کنترل گرمای بهینه‌تر، جایگزین موفقی برای Twin Cam باشد. این موتور ۱۸۷۰ سی‌سی با طراحی کلاسیک V-Twin و ۸ سوپاپش روی کاغذ همه‌چیز داشت، اما در تجربه‌ی روزمره ماجرا متفاوت بود.

به‌نوشته‌ی SlashGear، مشکلاتی مانند سِمپینگ روغن، نشتی، داغ‌کردن، لرزش در سرعت بالا و خرابی پمپ روغن در مدل‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، کاربران زیادی را کلافه کرد. افت توان، تولید دوده، آلودگی کلاچ و سختی در تعویض دنده نیز از ایرادهای پرتکرار این موتورسیکلت بودند. حتی سیستم مدیریت گرما که یکی از وعده‌های اصلی هارلی بود، عملکرد قابل‌اعتمادی نداشت و لرزش و افزایش حرارت را در سفرهای طولانی کنترل نمی‌کرد.

سوزوکی V-Twin TL۱۰۰۰S

با بدترین موتورسیکلت‌های تاریخ آشنا شوید

سوزوکی TL۱۰۰۰S در اواخر دهه‌ی ۹۰ خبرساز شد، اما نه به دلایلی که سازنده دوست داشت. این موتورسیکلت ۹۹۶ سی‌سی با قدرت بالا و شتاب هیجان‌انگیزش قرار بود رقیب دوکاتی باشد، اما مشکلات هندلینگ و موتور، همه‌چیز را خراب کرد.

ضعف اصلی TL۱۰۰۰S از دمپر چرخ عقب آغاز شد؛ قطعه‌ای که کنترل موتور را مختل و گاهی تجربه‌ی رانندگی را خطرناک می‌کرد. لقب‌هایی مثل Tank Slapper و Widow Maker نتیجه‌ی همین مشکل بود. تلاش سوزوکی برای کاهش خطر با تغییر ECU فقط توان موتور را کم کرد و مشکل اصلی همچنان باقی ماند. تولید TL۱۰۰۰S پس از شکایت‌ها و یک فراخوان بزرگ، در سال ۲۰۰۲ پایان یافت.

یاماها TX۷۵۰

با بدترین موتورسیکلت‌های تاریخ آشنا شوید

یاماها TX۷۵۰ در دهه‌ی ۷۰ قرار بود نماد پیشرفت در برابر موتورهای بریتانیایی باشد. موتور ۷۴۳ سی‌سی با سیستم Omni-Phase و طراحی مدرن، از نظر تئوری یک شاهکار بود، اما در عمل مشکلات پی‌درپی آن را به کابوسی برای یاماها تبدیل کرد.

نقص در گردش روغن، داغ‌کردن، خرابی زنجیر تایم و آسیب داخلی باعث شد حتی سیستم بالانسر TX۷۵۰ که قرار بود لرزش را کم کند، خودش عامل بروز مشکل شود. شکست کامل این موتور در مسابقه Castrol سال ۱۹۷۲ ضربه‌ی بزرگی به اعتبار یاماها زد. تلاش برای اصلاح در مدل TX۷۵۰A هم کارساز نشد و یاماها نهایتاً تولید این موتورسیکلت در ۱۹۷۵ متوقف کرد.

بیموتا V-Due ۵۰۰

با بدترین موتورسیکلت‌های تاریخ آشنا شوید

بیموتا با V-Due ۵۰۰ می‌خواست ثابت کند علاوه‌بر شاسی‌ها زیبا می‌تواند موتورسیکلت مستقل بسازد. موتورسیکلت دو زمانه‌ی ۵۰۰ سی‌سی با تزریق مستقیم سوخت، ایده‌ای جاه‌طلبانه و حتی با همکاری مهندسان فراری توسعه داده شده بود، اما این رؤیا خیلی زود به کابوس تبدیل شد.

سیستم تزریق سوخت بیموتا V-Due ۵۰۰ مشکلات بزرگی مثل احتراق ناقص، واکنش‌های غیرقابل پیش‌بینی گاز و حتی گیرپاژ موتور داشت. نسخه‌ی Evoluzione این موتورسیکلت با کاربراتور معرفی شد اما دیگر دیر شده بود. بیموتا به اجبار ۱۵۰ دستگاه را پس گرفت و تولید مدل خیابانی خیلی زود متوقف شد. حتی نسخه‌های مسابقه‌ای Corsa هم گرفتار نشتی و خرابی میل‌لنگ شدند.

هارلی دیویدسون Twin Cam ۸۸

با بدترین موتورسیکلت‌های تاریخ آشنا شوید

موتورسیکلت هارلی دیویدسون Twin Cam ۸۸ که در سال ۱۹۹۹ معرفی شد، قرار بود نسل جدیدی از موتورهای هارلی باشد، اما ضعف‌های ساختاری آن را به یکی از پرحاشیه‌ترین موتورهای تاریخ این برند تبدیل کرد.

خرابی زنجیر تایم در مدل‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ هارلی دیویدسون Twin Cam ۸۸ باعث ریزش ذرات پلاستیک در سیستم روغن‌کاری و آسیب‌های جدی موتور می‌شد. مشکلات گردش روغن، داغ‌کردن، نشتی‌های متعدد، لرزش ناشی از ناهمراستایی میل‌لنگ و ایرادهای گیربکس نیز تجربه‌ی بسیاری از مالکان را ناخوشایند کرد. نسخه‌های بعدی موتورسیکلت موردبحث اصلاح شدند، اما اعتبار آن هرگز بازنگشت.

۲۲۷۳۲۲


Source link

درباره ی طلوع ارتباطات

ورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

مطلب پیشنهادی

خشم اوسمار از دروازه‌بان تیمش

به گزارش همشهری آنلاین؛ با پایان فیفادی، حالا تمرینات پرسپولیس با حضور ملی‌پوشان برگزار خواهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *