به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از راه نو آنلاین، شرکت مدیران خودرو از قدیمیترین و بزرگترین خودروسازهای کشور به شمار میرود؛ بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت دارد و سالهاست بخش عمدهای از بازار خودروی کشور را در اختیار دارد.با این حال سهم بزرگ آن، به معنای کیفیت خودرو و قیمتگذاری مناسب نیست.
گرانفروشی، تحویل خودرو با تأخیر و کیفیت پایین مونتاژ تنها بخشی از تجربه خریداران این خودروهاست.
نارضایتی پشتِ نارضایتی
واقعیت این است که سهم بالای این شرکت در بازار ایران، به دلیل کاهش واردات خودروهای خارجی و سختشدن واردات خودرو اتفاق افتاده که نهایتاً مدیران خودرو اکنون فقط واردکننده خودروهای چینی است و مشتریان انتخاب دیگری ندارند.
مشکلات متعدد خریداران موجب شده است تا آنها بارها علیه عملکرد مدیران خودرو تجمع کنند. هرچند با وجود شکایتهای متعدد مشتریها و عدم رسیدگی از سوی نهادهای نظارتی، این شرکت با خیال آسوده محصولات خود را گران میکند و همچنان بر تعداد مردمی که از این شرکت شاکی هستند،افزوده میشود.
قیمت بالاتر با کیفیت پایینتر!
همانطور که آبان امسال شرکت مدیرانخودرو بار دیگر لیست قیمت جدید محصولات خود از سه برند امویام، فونیکس و اکستریم را منتشر کرد و تغییرات آن نشان میداد اغلب مدلها نسبت به ماههای قبل افزایش قیمت داشتهاند.
این شرکت در ماههای اخیر روندی صعودی در قیمتگذاری محصولات خود در پیش گرفته است. مدیران خودرو با استناد به افزایش هزینههای تولید، بهای خودروهای خود را بهطور پیوسته بالا میبرد، اما کارشناسان معتقدند که بسیاری از این افزایشها تناسبی با سطح فنی و کیفی خودروها ندارند و بیشتر به سیاستهای مالی و حفظ سود شرکتها مربوط میشود تا ارتقای واقعی محصول.
طبق اطلاعیه جدید، مالکان خودروهای مدیران خودرو موظف هستند تا پیش از گذشت ۶ ماه یا پیمایش ۶ هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد)، سرویس اولیه خودرو را در نمایندگیهای مجاز انجام دهند.
در صورت عدم انجام سرویس اولیه در موعد مقرر، مدت گارانتی خودرو از ۵سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر کاهش مییابد.
مدیران خودرو همچنین اعلام کرده که عدم انجام سرویس اولیه در مدت ۶ ماه یا ۶ هزار کیلومتر، منجر به ابطال گارانتی قطعات اصلی و پایه خودرو از جمله موتور، گیربکس، توربوشارژر و مجموعه قطعات وابسته به آنها خواهد شد.
بر اساس مقررات جدید، در صورت عدم انجام دو سرویس دورهای متوالی، احتمال ابطال گارانتی خودرو وجود دارد. تصمیم نهایی در این زمینه بر عهده شرکت مدیران خودرو خواهد بود.
شرکت تأکید کرده است که تأخیر در انجام سرویس با عدم انجام آن تفاوت دارد. در صورت تاخیر محدود، گارانتی خودرو و قطعات پایه همچنان معتبر باقی میماند، مشروط بر آن که سرویس در اسرع وقت انجام شود.
حذف سرویسهای رایگان
در چارچوب سیاست جدید، تنها سرویس اولیه خودرو بهصورت رایگان انجام خواهد شد و تمامی سرویسهای بعدی حتی در دوران گارانتی، مشمول پرداخت هزینه از سوی مشتری خواهند بود. در صورتی که سرویس اولیه نیز در بازه تعیینشده انجام نشود، تمامی هزینهها حتی برای خدمات اولیه بر عهده مالک خواهد بود.
مونتاژکننده خودروهای چری این روزها خودروهای خود را با افزایش قیمت و در عین حال کیفیت مونتاژ بسیار پایین عرضه میکند. رنگ بدنه، عایقبندی و ادوات و قطعات به کار رفته، نسبت به آنچه که پرداخت میکنید کیفیت ندارند و در مقایسه با برندهای مونتاژی و وارداتی دیگر، پایینتر هستند؛ برای مثال اگر محصول شرکت دیگری که همین برند چری را در ایران مونتاژ میکند، در کنار محصول مدیران قرار دهید، تفاوت کیفیتی به وضوح آشکار میشود. ضمن اینکه آن شرکت این محدودیتهای خدمات پس از فروش و افزایش قیمت مستمر را ندارد.
در وضعیت فعلی بازار که برندهای معتبر و باکیفیت چینی به صورت وارداتی و مونتاژی وجود دارند، با در نظر گرفتن عواملی مانند قیمت و خدمات پس از فروش و تامین به موقع قطعات، مشتریان باید نگاهی دقیقتر و بهتر برای خرید خودروهای چینی داشته باشند.
۲۲۳۲۲۳
Source link
پایگاه خبری ایده روز آنلاین
