به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از زومیت، جیم فارلی مدیرعامل فورد، برای درک بهتر رقابت در بازار خودروهای برقی رویکرد متفاوتی اتخاذ کرده است و بهصورت روزانه با خودروهای برقی چینی ازجمله شیائومی SU۷ رفتوآمد میکند؛ خودرویی که بهگفتهی او تجربهی دیجیتال همرده با محصولات اپل ارائه میدهد.
فارلی در مصاحبهای میگوید شیائومی با قابلیتهایی مانند تشخیص خودکار مالک، سیستم تشخیص چهره، دستیار هوش مصنوعی و شتاب صفر تا صد سهثانیهای، تجربهای نزدیک به پورشه تایکان ایجاد کرده و دلیل موفقیت آن در چین کاملاً قابلدرک است.
فارلی پس از سفر به چین از تیم مدیریت فورد خواست پنج مدل برتر خودروهای برقی چینی را به آمریکا منتقل کنند تا مدیران شرکت بتوانند آنها را در مسیرهای روزمره آزمایش کنند و شناخت دقیقتری نسبت به پیشرفت رقبای چینی بهدست آورند.
مدیرعامل فورد هشدار میدهد شرکتش در گذشته رقابت ژاپن و کرهی جنوبی را جدی نگرفت و نتیجهاش از دست رفتن بازار بود؛ بنابراین نباید چین را نادیده گرفت. او تأکید میکند اگر مدیرعامل رقبا را جدی میگیرد، همهی بخشهای شرکت نیز باید همین رویکرد را داشته باشند.
مدیرعامل فورد اعتراف میکند که خودروسازان چینی از نظر فناوری بسیار جلوتر هستند. پس از بهکارگیری داگ فیلد (مهندس سابق تسلا و اپل)، فورد متوجه شد که در حوزههایی مانند فناوری اطلاعات، ابزارهای طراحی و فرایندهای مهندسی حدود ۲۵ سال از رقبای چینی عقبتر است؛ مسئلهای که رقابت با شرکتهایی مانند BYD را دشوار میکند.
۲۲۷۳۲۲
Source link
پایگاه خبری ایده روز آنلاین
