به گزارش خبرگزاری ایده روز آنلاین؛ دادخدا سالاری بازرس کل قضایی استان کرمان در جمع خبرنگاران و در تشریح اقدامات این سازمان در حوزههای اقتصادی، نظارتی و مبارزه با فساد، با اشاره به نقش کلیدی بازگشت منابع مالی شرکتهای بزرگ در رونق استان، اظهار کرد: در سال گذشته، مبلغ ۱۲۸ هزار میلیارد تومان (۱۲۸ همت) از نقدینگی شرکت ملی صنایع مس ایران به بانکهای استان کرمان منتقل شده است که این اقدام، محرک مهمی برای تقویت سرمایهگذاری، تولید و شکوفایی اقتصادی استان محسوب میشود.
وی همچنین با اشاره به پیگیریهای مستمر در زمینه حقوق دولتی معادن بیان کرد: مطابق قانون، دولت موظف به بازگرداندن ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن به استانهای معدنخیز است، موضوعی که در سالهای گذشته به طور کامل اجرا نمیشد اما با همکاری میان استانداری کرمان، مجمع نمایندگان استان و سازمان بازرسی، زمینه تحقق کامل این سهم قانونی فراهم شده و از سال جاری، بازگشت این حقوق در مسیر اجرا قرار دارد.
بازرس کل قضایی استان کرمان در بخش حمایت از تولید گفت: با تشکیل قرارگاه نظارتی حمایت از سرمایهگذاری و تولید، در سازمان بازرسی استان و برگزاری ۲۱ جلسه تخصصی در سال گذشته، ۳۷ طرح و پروژه مورد حمایت قرار گرفتهاند که نتیجه مستقیم آن، حفظ و تداوم اشتغال ۸ هزار و ۳۵۰ نفر در استان بوده است.
سالاری در پایان با اشاره به ضرورت ثبت رسمی اموال غیرمنقول توسط دستگاهها جهت جلوگیری از زمینخواری و تضییع اموال دولتی، تأکید کرد: هرگونه کوتاهی مدیران در اجرای این قانون، با برخورد قضایی و پیگیری سوءجریان در نگهداری اموال مواجه خواهد بود.
Source link
پایگاه خبری ایده روز آنلاین
