شنبه , 6 تیر 1405 - 7:51 بعد از ظهر

سیگنال مثبت به بازار ارز؛ ذخایر بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار بیشتر شد | برنامه‌ریزی برای منابع ارزی آزادشده


به گزارش ایده روز آنلاین، مهدی دارابی، مشاور ارزی بانک مرکزی، اعلام کرد ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافته و با گسترش تأمین ارز، مدیریت بازار ارز به شکل بهینه ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به سیاست‌های ارزی در دوره جنگ گفت: بانک مرکزی برای حفظ ذخایر ارزی و تأمین نیازهای ضروری کشور، اولویت تخصیص ارز را به واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه ضروری اختصاص داد.

دارابی افزود: در نتیجه این سیاست، تخصیص ارز به برخی بخش‌ها از جمله صنعت به‌طور موقت کاهش یافت، اما اکنون با بهبود شرایط، روند افزایش تأمین ارز برای بخش تولید و صنعت در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از منابع ارزی آزادشده در راستای تقویت بازار ارز و پشتیبانی از بخش‌های اقتصادی خبر داد.


Source link

درباره ی ایده روز آنلاین

مطلب پیشنهادی

اسپیس‌ایکس برای توسعه هوش مصنوعی ۲۵ میلیارد دلار دیگر وام گرفت

به گزارش خبرگزاری ایده روز آنلاین، اسپیس‌ایکس پس از جذب ۸۶ میلیارد دلار سرمایه از عرضه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *