نسل جدید بامو M5 در دو نسخه سدان و استیشن با قوای محرکه پلاگینهیبریدی عرضه میشود و ترکیبی از پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربو و موتور الکتریکی را به کار گرفته تا 727 اسب بخار قدرت تولید کند. به لطف این ترکیب، M5 جدید سرعت و پرفورمنس فوقالعادهای را در کنار مصرف سوخت کمتر ارائه میکند؛ اما برای AC اشنیتزر، این قدرت استاندارد کافی نبود. این شرکت تیونینگ آلمانی که به ارتقای مدلهای برتر بامو شهرت دارد، پیشنمایشی از پکیج کامل ارتقای خود برای M5 جدید ارائه کرده است. نتیجه، سدان یا استیشنی است که نهتنها قدرتمندتر، بلکه بهمراتب جذابتر و تهاجمیتر شده است.
AC اشنیتزر پکیج تیونینگی را آماده کرده که قدرت سیستم را به 810 اسب بخار افزایش میدهد یعنی 83 اسب بخار بیشتر از M5 استاندارد. این شرکت هنوز جزئیات کامل چگونگی دستیابی به این افزایش قدرت را فاش نکرده، اما انتظار میرود بخش عمده آن از تقویت پیشرانه 4.4 لیتری V8 باشد که احتمالاً به حدود 660 اسب بخار میرسد. گشتاور دقیق هنوز اعلام نشده، اما افزایشی نسبت به 1000 نیوتن متر استاندارد انتظار میرود. این پکیج ارتقا با گارانتی کامل عرضه میشود تا خیال مالکان از بابت افزایش قدرت راحت باشد.
تغییرات ظاهری نیز به همان اندازه چشمگیر هستند. خودرو به یک اسپلیتر جلوی تهاجمیتر، بالههای کناری کانارد مانند، رکابهای جانبی برجستهتر و یک دیفیوزر عقب جدید مجهز شده است. نسخهٔ سدان هم به اسپویلر لبه صندوقعقب مجهز شده، درحالیکه استیشن از یک بال سقفی بهره میبرد. ارتفاع خودرو در محورهای جلو و عقب با استفاده از فنرهای اصلاحشده به میزان 20 میلیمتر کاهش یافته تا هندلینگ چابکتری ارائه دهد.