به گزارش ایده روز – آئودی RS Q8 پرفورمنس و بامو X6 M کامپتیشن از لحاظ مشخصات روی کاغذ بسیار به هم نزدیک هستند اما در واقعیت کدامیک سریعتر است؟
روی کاغذ، بامو X6 M کامپتیشن از لحاظ قدرت بسیار به آئودی RS Q8 پرفورمنس نزدیک است اما در گشتاور اختلاف دو خودرو بیشتر است. بااینحال، برخلاف گروه فولکسواگن، بامو به محافظهکاری در اعلام ارقام خروجی پیشرانه معروف است و این موضوع خصوصاً در محصولات M زیاد دیده میشود. حال تراتل هاوس این دو شاسیبلند آلمانی را در برابر هم قرار داده تا مشخص شود بامو چقدر در مورد پیشرانه V8 خاص خود که در مدلهای M استفاده میشود محافظهکاری کرده است.
هر دو خودرو از پیشرانههای V8 توئین توربو استفاده میکنند که از آئودی 4 لیتر و از بامو 4.4 لیتر حجم دارد. این پیشرانهٔ V8 در آئودی 640 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این اعداد برای بامو 625 اسب بخار و 750 نیوتن متر هستند. از لحاظ وزن نیز دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند و بنابراین انتظار میرود شاهد رقابت نزدیکی باشیم.
با آغاز درگ، همین اتفاق رخ داد و دو خودرو شانهبهشانهٔ هم پیش رفتند اما در انتهای 400 متر درست پیش از آنکه شاسیبلندها به خط پایان برسند، بامو کمی جلو افتاد و نهایتاً با اختلافی بسیار جزئی رقیب انگولشتاتی خود را مغلوب کرد. هرچند اختلاف دو خودرو در پایان 400 متر اندک بود ولی بازهم با قدرت و گشتاور کمتر توانست رقیب قویتری را مغلوب کند تا بیشتر به غیرواقعی بودن اعداد اعلامی شرکت باواریایی دامن بزند.