یکشنبه , 29 تیر 1404 - 3:45 بعد از ظهر

میتسوبیشی Destinator برای بازارهای آسیایی

برند ژاپنی Mitsubishi، از شاسی بلند سه‌ردیفه میتسوبیشی Destinator با طراحی بسیار زیبا و امکانات جذاب رونمایی کرد.

بازار خودروهای شاسی بلند همچنان در تب و تاب است و خودروسازان بزرگ برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون جهانی، رقابتی تنگاتنگ را آغاز کرده‌اند. در این میان شرکت ژاپنی میتسوبیشی با معرفی محصول جدید با نام «دستینیتور» (Destinator)، قصد دارد تا محصولی جدید را به این رقابت وارد کند.شاسی‌ بلند سه‌ردیفه میتسوبیشی Destinator که به تازگی در اندونزی رونمایی شده، به طور خاص برای خانواده‌های آسیایی در منطقه آسه‌آن طراحی و تولید شده است. میتسوبیشی با درک شرایط و سبک زندگی مشتریان این منطقه، دستینیتور را به امکانات و قابلیت‌هایی مجهز کرده که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌های پرجمعیت و ماجراجو تبدیل می‌کند.

 

نگاهی به طراحی ظاهری میتسوبیشی Destinator

اگرچه در اولین نگاه به دستینیتور جدید، ممکن است این شاسی‌ بلند جدید شما را به یاد تصاویر جاسوسی از مدل‌های جدید پاجرو بیندازد، اما داستانی متفاوت در پس طراحی آن نهفته است. این خودرو که بر اساس کانسپت DST که سال گذشته معرفی شد توسعه یافته، بر پایه پلتفرم محرک جلو مشترک با شاسی‌ بلند کوچک‌تر Xforce ساخته شده است که این امر به آن کمک می‌کند تا هم کارایی مناسبی داشته باشد و هم از طراحی جذابی برخوردار شود.این شاسی‌ بلند به خوبی اصول طراحی کانسپت را حفظ کرده و با جلوپنجره‌ای شیک و چراغ‌های LED تهاجمی، شکلی پرقدرت و متمایز به خود گرفته است. بدنه خوش‌تراش آن هر بیننده‌ای را جذب می‌کند و برخی جزئیات نظیر سپرها و چراغ‌ها با اصلاحاتی مواجه شده‌اند. آینه‌های جانبی به لحاظ طراحی کمی معمولی‌تر شده و گوشه‌های ستون‌ها نیز پهن‌تر طراحی شده است.

انتخاب رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی ممکن است برای ابعاد این خودرو کمی کوچک به نظر برسد، اما طراحی کلی بدنه به وضوح برتری بیشتری نسبت به شاسی‌ بلندهای سه‌ردیفه اقتصادی معمول دارد. با طول ۴۶۸۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۸۱۵ میلی‌متر، دستینیتور در مقایسه با میتسوبیشی اوتلندر کمی کوتاه‌تر است، اما فاصله محوری آن ۱۱۰ میلی‌متر بیشتر است و این ویژگی به فضای داخلی جادارتری منجر می‌شود که برای خانواده‌ها و سفرهای طولانی ایده‌آل است.

مشخصات فنی Mitsubishi Destinator

میتسوبیشی Destinator با تمرکز بر ارائه تجربه‌ای قدرتمند، به پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده است. این موتور قادر است ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به تولید برساند. تنها گزینه انتقال قدرت برای این پیشرانه، گیربکس اتوماتیک پیوسته متغیر (CVT) است که وظیفه انتقال نیرو را به چرخ‌های جلو بر عهده دارد.

اما قدرت و عملکرد دستینیتور تنها به مشخصات موتور محدود نمی‌شود. میتسوبیشی با درک نیازهای بازارهای هدف خود، که اغلب با جاده‌های ناهموار و شرایط آب‌وهوایی خاص روبرو هستند، توجه ویژه‌ای به سیستم تعلیق و قابلیت‌های آفرود این خودرو داشته است. سیستم تعلیق دستینیتور به گونه‌ای تنظیم شده تا هم راحتی لازم در مسیرهای آسفالته را فراهم کند و هم توانایی لازم برای عبور از مسیرهای ناهموار را داشته باشد. همچنین پنج حالت رانندگی مختلف بسته به نیاز در این خودرو تعبیه شده است.

طراحی کابین و امکانات میتسوبیشی دستینیتور

میتسوبیشی دستینیتور با در نظر گرفتن نیاز خانواده‌های پرجمعیت و ارائه فضایی کاربردی و مدرن، برای میزبانی از هفت سرنشین در سه ردیف صندلی طراحی شده است. هرچند که حجم دقیق فضای بار در حالت استاندارد به طور رسمی اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد با استفاده کامل از تمام صندلی‌ها، فضای بار نسبتاً محدود خواهد بود. با خواباندن ردیف دوم و سوم صندلی‌ها، دستینیتور به فضایی بسیار بزرگ و جادار تبدیل می‌شود که به راحتی قادر به حمل حجم قابل توجهی از وسایل، چمدان‌ها یا حتی تجهیزات بزرگ‌تر خواهد بود.

فضای داخلی دستینیتور با الهام از کانسپت اولیه، اما با تمرکز بیشتر بر کاربردی بودن و سهولت استفاده بازطراحی شده است. شباهت‌هایی در طراحی کلی کابین با مدل کوچکتر Xforce دیده می‌شود، اما جزئیات در داشبورد و کنسول مرکزی با تغییراتی همراه بوده است.

در قلب داشبورد، یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی قرار گرفته که دسترسی آسان به تمامی امکانات خودرو، از ناوبری گرفته تا تنظیمات سیستم صوتی و تهویه مطبوع را فراهم می‌کند. در کنار آن، صفحه آمپر تمام دیجیتال ۸ اینچی قرار دارد که اطلاعات ضروری رانندگی را به صورت گرافیکی واضح و خوانا نمایش می‌دهد. این دو نمایشگر در قابی براق و یکپارچه قرار گرفته‌اند که جلوه‌ای لوکس و مدرن به کابین می‌بخشند.

میتسوبیشی دستینیتور با مجموعه‌ای جامع از امکانات رفاهی و ایمنی، تجربه‌ای لذت‌بخش و امن را برای سرنشینان خود تضمین می‌کند. از جمله این امکانات می‌توان به سیستم صوتی با کیفیت برند معتبر یاماها، سیستم نورپردازی محیطی در قسمت‌های مختلف کابین، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو و سانروف بزرگ پانورامیک اشاره کرد. همچنین دستینیتور به جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده مجهز شده است تا ایمنی و راحتی رانندگی را به حداکثر برساند. این مجموعه شامل سیستم‌هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، رادار نقاط کور، دوربین ۳۶۰ درجه و… است.

تاریخ عرضه جهانی

دستینیتور اولین نمایش عمومی خود را در چند روز آینده در نمایشگاه بین‌المللی خودروی اندونزی تجربه خواهد کرد و فروش آن بلافاصله پس از این نمایش آغاز می‌شود. این شاسی‌ بلند با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار است در سایر کشورهای آسه‌آن مانند ویتنام و فیلیپین و همچنین در مناطق جنوب آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا عرضه شود. همچنین تولید دستینیتور در کارخانه میتسوبیشی واقع در اندونزی برنامه‌ریزی شده است.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

نباید اجازه داد کسی در شکاف اختلاف سلیقه‌ها برای جناح سیاسی‌اش آشیانه

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه « حفظ انسجام بزرگترین وظیفه هر ایرانی است»، گفت: لازمه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *