رکورد بنتایگا اسپید جنجالبرانگیز بود زیرا این زمان نه در روز رسمی مسابقات بلکه در آخر هفته قبل بهصورت خصوصی ثبت شد. با وجود شرایط کمی خیس مسیر، پیشرانه 4 لیتری توئین توربوی V8 با 650 اسب بخار قدرت و ترمزهای کربن سرامیکی، بنتایگا اسپید را سریعتر از هر شاسیبلند بنزینی تولیدی دیگر در گودوود به بالای تپه رساندند اما این برتری تا زمانی ادامه داشت که آستونمارتین با DBX S وارد صحنه شد. این شرکت بهجای اعلام رسمی و پرهیاهو، زمان DBX S را از طریق کلیپهای کوتاه در شبکههای اجتماعی خود منتشر کرد. در یکی از این ویدیوها، راننده DBX S با طنزی زیرکانه به سرنشین خود کلیپی از اعلام رکورد بنتلی و زمان 55.8 ثانیهای آن نشان میدهد. سپس ویدیو به صحنهای از شتابگیری DBX S در مسیر تپه گودوود با ساعت در حال شمارش قطع میشود.
بنتایگا اسپید مسیر 1.8 کیلومتری صعود تپه را در 55.8 ثانیه پیمود اما DBX S با زمان 53.12 ثانیه بسیار سریعتر عمل کرد. این اختلاف برای پیستی به کوتاهی مسیر تپهنوردی گودوود اختلاف بزرگ محسوب میشود. البته چنین اختلافی خیلی عجیب نیست زیرا DBX S بسیار قویتر از بنتایگا اسپید است. در این مدل، پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی مرسدس 727 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که 20 اسب بخار بیشتر از DBX707 است. سیستم اگزوز جدید این شاسیبلند حتی صدای سیستم اکراپوویچ بنتلی را مانند یک خودروی معمولی جلوه میدهد و سقف کربنی وزن خودرو را 18 کیلوگرم کاهش داده است.
مقایسهٔ مشخصات فنی
|
|
|
---|---|---|
|
آستونمارتین DBX S |
بنتلی بنتایگا اسپید |
پیشرانه |
4.0 لیتری V8 توئین توربو |
4.0 لیتری V8 توئین توربو |
قدرت |
727 اسب بخار |
650 اسب بخار |
گشتاور |
900 نیوتن متر |
850 نیوتن متر |
گیربکس |
9 سرعته اتوماتیک |
8 سرعته اتوماتیک |
شتاب صفرتاصد |
3.3 ثانیه |
3.6 ثانیه |
وزن |
2198 کیلوگرم |
2391 کیلوگرم |
رکورد گودوود |
53.1 ثانیه |
55.8 ثانیه |