شنبه , 19 مهر 1404 - 6:33 قبل از ظهر

تارا توربو با موتور EFP معرفی شد / قوی‌ترین سدان ملی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از گجت نیوز، ‌ ایران خودرو پس از عرضه نسخه‌های دنده‌ای V۱ و اتوماتیک V۴ اتومبیل سدان تارا، اکنون مدل توربو آن را معرفی کرده است. این نسخه با پیشرانه EFP، گامی مهم در ارتقاء عملکرد سدان ملی به شمار می‌رود.

طراحی و فضای داخلی تارا توربو

ظاهر تارا توربو EFP تفاوت عمده‌ای با نسخه V۴ استاندارد ندارد و همان طراحی آشنای تارا را حفظ کرده است. چراغ‌های جلوی کشیده و خطوط طولی روی کاپوت به همراه چراغ‌های پیوسته عقب، به آن جلوه‌ای خاص بخشیده‌اند. فضای کابین نیز با فاصله محوری ۲۶۵۲ میلی‌متر، برای استفاده خانوادگی مناسب ارزیابی می‌شود و سبک طراحی آن بروزتر از بسیاری خودروهای داخلی است.

تارا توربو با موتور EFP معرفی شد / قوی‌ترین سدان ملی

مشخصات فنی تارا توربو EFP

تارا توربو EFP از پیشرانه ۱٫۶۵ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور با سیستم Dual VVTI و جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار AT نسل هفتم (تأمین شده توسط DAE)، شتاب و بازدهی بالاتری ارائه می‌دهد. میانگین مصرف سوخت این سدان ملی حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که رقمی مناسب به حساب می‌آید.

امکانات ایمنی و رفاهی

تارا توربو با موتور EFP معرفی شد / قوی‌ترین سدان ملی

این سدان ملی امکانات ایمنی و رفاهی کاملی نظیر ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران، سانروف برقی، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل و نمایشگر لمسی را حفظ کرده است.

همچنین صندلی راننده ۶ حالته برقی و گرمکن صندلی‌های جلو از دیگر ویژگی‌ها هستند. نکته قابل توجه، تقویت و بهبود عملکرد سیستم تهویه مطبوع آن است که یکی از ایرادات نسخه‌های قبلی بود.

۳۲۲


Source link

درباره ی طلوع ارتباطات

ورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

مطلب پیشنهادی

راهکاری برای رفع گرفتگی بینی/ خلط پشت حلق را چگونه درمان کنیم؟

فاخره بهبهانی: دکتر محمد علی زارعیان، پزشک متخصص طب سنتی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *