به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت مدیران خودرو از اجرای سیاستهای جدید خدمات پس از فروش برای محصولات برندهای امویام، فونیکس و اکستریم خبر داده است. بر اساس این تغییرات، خریداران محصولات این شرکت از تاریخ یکم آبان ۱۴۰۴ به بعد، مشمول قوانین جدیدی خواهند شد که شامل تغییر در شرایط گارانتی و سرویسهای دورهای است. این تصمیم، واکنش و نگرانی تعدادی از مشتریان را به همراه داشته است.
مدیران خودرو در شرایطی دست به این تغییرات زده که از جنبه قیمت و کیفیت مونتاژ دیگر همانند گذشته، توانایی رقابت با برندهای چینی جدید بازار ایران را ندارد.
تغییر در مدت گارانتی
طبق اطلاعیه جدید، مالکان خودروهای مدیران خودرو موظف هستند تا پیش از گذشت ۶ ماه یا پیمایش ۶ هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد)، سرویس اولیه خودرو را در نمایندگیهای مجاز انجام دهند.
در صورت عدم انجام سرویس اولیه در موعد مقرر، مدت گارانتی خودرو از ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر کاهش مییابد.
مدیران خودرو همچنین اعلام کرده که عدم انجام سرویس اولیه در مدت ۶ ماه یا ۶ هزار کیلومتر، منجر به ابطال گارانتی قطعات اصلی و پایه خودرو از جمله موتور، گیربکس، توربوشارژر و مجموعه قطعات وابسته به آنها خواهد شد.
بر اساس مقررات جدید، در صورت عدم انجام دو سرویس دورهای متوالی، احتمال ابطال گارانتی خودرو وجود دارد. تصمیم نهایی در این زمینه بر عهده شرکت مدیران خودرو خواهد بود.
شرکت تاکید کرده که تاخیر در انجام سرویس با عدم انجام آن تفاوت دارد. در صورت تاخیر محدود، گارانتی خودرو و قطعات پایه همچنان معتبر باقی میماند، مشروط بر آن که سرویس در اسرع وقت انجام شود.
حذف سرویسهای رایگان
در چارچوب سیاست جدید، تنها سرویس اولیه خودرو بهصورت رایگان انجام خواهد شد و تمامی سرویسهای بعدی حتی در دوران گارانتی، مشمول پرداخت هزینه از سوی مشتری خواهند بود. در صورتی که سرویس اولیه نیز در بازه تعیینشده انجام نشود، تمامی هزینهها حتی برای خدمات اولیه بر عهده مالک خواهد بود.
مدیران خودرو، ضعیفتر از همیشه
مونتاژکننده خودروهای چری این روزها خودروهای خود را با افزایش قیمت و در عین حال کیفیت مونتاژ بسیار پایین عرضه میکند. رنگ بدنه، عایقبندی و ادوات و قطعات به کار رفته، نسبت به آنچه که پرداخت میکنید کیفیت ندارند و در مقایسه با برندهای مونتاژی و وارداتی دیگر، پایینتر هستند؛ برای مثال اگر محصول شرکت دیگری که همین برند چری را در ایران مونتاژ میکند، در کنار محصول مدیران قرار دهید، تفاوت کیفیتی به وضوح آشکار میشود. ضمن اینکه آن شرکت این محدودیتهای خدمات پس از فروش و افزایش قیمت مستمر را ندارد.
در وضعیت فعلی بازار که برندهای معتبر و باکیفیت چینی به صورت وارداتی و مونتاژی وجود دارند، با در نظر گرفتن عواملی مانند قیمت و خدمات پس از فروش و تامین به موقع قطعات، مشتریان باید نگاهی دقیقتر و بهتر برای خرید خودروهای چینی داشته باشند.
۵۸۳۲۲
Source link
پایگاه خبری ایده روز آنلاین

