جمعه , 5 تیر 1405 - 8:47 بعد از ظهر

گامی در مسیر ارتقای کیفیت خدمات سلامت : تحول زیرساختی و رفاهی در بیمارستان شهید رجایی یاسوج

بیمارستان شهید رجایی یاسوج با هدف ارتقای کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی، مجموعه‌ای از پروژه‌های نوسازی، تجهیزاتی و رفاهی را به مرحله بهره‌برداری رساند.

رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج، ضمن تشریح این اقدامات، بر استقرار استانداردهای نوین اعتباربخشی و ایجاد محیطی استاندارد برای بیماران و پرسنل تاکید کرد و گفت:در راستای تسهیل دسترسی بیماران، واحدهای داروخانه و رادیولوژی بیمارستان به‌طور کامل تجهیز و راه‌اندازی شد.

*تکمیل زنجیره درمان و هوشمندسازی فرآیندها*

دکتر ایرج فتحی با اشاره به اینکه
واحد الکتروشوک درمانی (ECT) بر اساس الزامات بالینی، در سه بخش مجزای PRE OP (پیش‌عمل)، OP (حین‌عمل)و POST OP (ریکاوری) استانداردسازی شده است، تصریح کرد: در حوزه فناوری و دقت درمانی نیز، علاوه بر ارتقای سیستم HISو اتصال به شبکه فیبر نوری، بخش‌های بستری به دستگاه‌های لیبل‌زن آزمایشات مجهز شدند تا خطاهای پزشکی به حداقل برسد.
*ارتقای ایمنی و زیرساخت‌های فیزیکی*
وی همچنین از تجهیز اتاق ایزوله و خرید صندلی‌های تخصصی خون‌گیری خبر داد و در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت بحران، گفت:نصب شیرهای هیدرانت آتش‌نشانی، ایمن‌سازی تابلوهای برق و پشت‌بام، اجرای مانورهای تخلیه افقی و توسعه سیستم مانیتورینگ با نصب دوربین‌های مداربسته جدید، ضریب ایمنی بیمارستان را به‌طور محسوسی افزایش داده است.

*زیباسازی محیطی و خدمات رفاهی برای بیماران و کارکنان*

یکی دیگر از محورهای که رئیس این مرکز درمانی به آن اشاره کرد، فعالیت‌های انجام شده در حوزه بهبود سیمای ظاهری و رفاهی بیمارستان بوده است.
دکتر فتحی گفت: در این راستا، عملیات زیباسازی محوطه، بهسازی بوفه و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی و اتاق کودک اجرایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با رویکرد مولدسازی، از فضای انبار اسقاطی سابق برای احداث و تجهیز سالن ورزشی ویژه بیماران استفاده شده است.
رئیس بیمارستان شهید رجایی با تاکید بر تکریم کارکنان افزود:علاوه بر تجهیز پاویون پزشکان و دانشجویان و ایجاد اتاق استراحت پرستاران، برنامه‌های انگیزشی از جمله اعزام نیروها به سفرهای زیارتی و سیاحتی با هدف ارتقای نشاط سازمانی اجرایی شده است.

*چشم‌انداز توسعه و پروژه‌های آتی*

وی با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه پایدار، پروژه‌های کلانی در دستور کار قرار دارند، اظهار داشت: احداث آزمایشگاه مرکزی و آشپزخانه صنعتی، راه‌اندازی بخش ویژه کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال، بهسازی کامل اورژانس و اتاق CPR، همچنین اجرای طرح‌های مولدسازی دارایی‌ها جهت ارتقای بهره‌وری منابع مالی، از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شوند تا این مرکز به جایگاه شایسته خود در ارائه خدمات سلامت دست یابد.

رئیس بیمارستان شهید رجایی یاسوج مجموعه اقدامات انجام شده را حاصل تلاش جمعی کارکنان، کادر درمان و حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی دانست و تاکید کرد: این مسیر با هدف ارتقای سطح خدمات درمانی، افزایش ایمنی بیمار و حرکت به سوی توسعه پایدار بیمارستان شهید رجایی یاسوج با جدیت ادامه خواهد یافت.

درباره ی مهرناز علیزاده

مطلب پیشنهادی

جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال از ساعت ۱۱ یک‌طرفه می‌شوند

رئیس پلیس راه راهور فراجا از اجرای محدودیت تردد و یک‌طرفه شدن محور چالوس و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *