یکشنبه , 7 تیر 1405 - 12:35 بعد از ظهر

واکنش نماینده ایران در سازمان ملل به نامه 6 کشور عرب: در حمله امریکا به ایران مشارکت داشته اید و باید غرامت بپردازید


وی تأکید کرد: ایران در پاسخ به این تجاوز، از حق مشروع خود برای دفاع از نفس استفاده کرده است؛ حقی که در منشور سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و در پاسخ به تجاوز اعمال شده است.

نماینده ایران همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آغازگر درگیری و عملیات نظامی نبوده و آغازکننده جنگ محسوب نمی‌شود.

او افزود: کشورهایی که در این تجاوز مشارکت داشته‌اند یا اجازه استفاده از پایگاه‌ها، حریم هوایی، آب‌ها و سرزمین‌های خود را برای انجام حمله علیه ایران داده‌اند، مسئول هستند و باید مورد حسابرسی و پاسخگویی قرار گیرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ناتوانی شورای امنیت در محکوم کردن این تجاوز و تعیین طرف متجاوز، در تشویق متجاوزان به ادامه اقدامات خصمانه نقش داشته است.

نماینده ایران همچنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار آن است که قطر، بحرین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت و اردن مسئولیت کامل جبران خسارات وارد شده به ایران را بر عهده بگیرند.

1717


Source link

درباره ی ایده روز آنلاین

مطلب پیشنهادی

آخرین قیمت انواع ارزها در مرکز مبادله؛ دلار و یورو بالا رفتند؛ درهم ، روبل و یوان چند شد؟

به گزارش ایده روز آنلاین، امروز یکشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۵، نرخ ارزهای معاملاتی در مرکز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *