به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری ایده روز آنلاین، «محمد غلوم»، مداح بحرینی با انتشار ویدئویی در شبکههای اجتماعی از سلب تابعیت خود توسط حکومت آل خلیفه خبر داد.
این مداح بحرینی که با خواندن نسخه عربی سرود «سلام فرمانده» شهرت زیادی در میان شیعیان جهان عرب و خلیج فارس به دست آورد با انتشار کلیپی ویدئوی از مقابل اداره گذرنامه بحرین اعلام کرد که دولت این کشور به دلیل مواضع وی در خلال جنگ رمضان در حمایت از ایران در برابر حملات وحشیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی ضمن سلب تابعیت بحرینی اش، او را شهروند جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است.
او در بخش پایانی صحبتهای خود با خطاب قرار دادن نظام بحرین تاکید کرد هرگز از مذهب و دین خود دست نخواهیم کشید.
دولت بحرین پس از مواجهه با امواج اعتراضی مردم این کشور نسبت به استقرار پایگاههای ارتش تروریستی آمریکا در خاک این کشور و نقش مستقیم آنها در حمله به ایران در جریان نبرد 40 روزه به مانند سالهای گذشته سیاست سلب تابعیت از شهروندان این کشور به ویژه جامعه شیعیان این کشور را که بخش عمدهای از ترکیب جمعیت این کشور را تشکیل میدهند، در پیش گرفته است.
رژیم آل خلیفه در روزهای گذشته علاوه بر سلب تابعیت 69 شهروند این کشور، سه نفر از نمایندگان مجلس این کشور را نیز به دلیل مواضع همدلانه با ایران در جریان جنگ رمضان اخراج کرد.
منامه همچنین در روزهای اخیر با راهاندازی کارزاری امنیتی اقدام به بازداشت بسیاری از علما و خطبای مساجد و حسینیههای بحرین کرده است.
Source link
پایگاه خبری ایده روز آنلاین