دوشنبه , 8 تیر 1405 - 0:18 قبل از ظهر

چرا امارات در تبدیل ایران به شاهراه منطقه کارشکنی می‌کند؟ + عکس

به گزارش ایده روز آنلاین، با اطلاع از اتاق بازرگانی ایران و پاکستان، ضمن تأکید نسبت به‌کندی پروژه سی‌پک، این اتاق از کارشکنی امارات برای جلوگیری از تبدیل بندر گوادر به رقیب دبی خبر داد.

کریدور سی‌پک که به‌صورت رسمی در سال ۲۰۱۵ و هم‌زمان با سفر شی جین‌پینگ به پاکستان استارت خورد بود با اتصال مناطق مختلف پاکستان به بندر گوادر، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ترانزیتی منطقه محسوب می‌شد؛ پروژه‌ای که می‌تواند ایران را به منطقه راهبردی تجارت هند، آسیای میانه و قفقاز تبدیل کند.

سی‌پک، پروژه ۱۵ساله چین و پاکستان، قرار است تا ۲۰۳۰ تکمیل شود و ایالت‌های بلوچستان، پنجاب، سند و خیبر را پوشش دهد. ایران نیز به دنبال اتصال ریلی چابهار، زاهدان و میرجاوه به این کریدور است؛ مسیری راهبردی برای تجارت با چین که ایران را به شاه‌راه منطقه تبدیل می‌کند و با توجه به کارشکنی‌های کشورهای حوزه خلیج‌فارس، تا ۲۰۲۶ حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

چرا امارات در تبدیل ایران به شاهراه منطقه کارشکنی می‌کند؟ + عکس


Source link

درباره ی ایده روز آنلاین

مطلب پیشنهادی

واکنش مقام آمریکایی به خبرهای تعلیق مذاکرات با ایران

به گزارش ایده روز آنلاین، الجزیره نیز به نقل از یک مقام آمریکایی توشت: گفتگوها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *