یکشنبه , 7 تیر 1405 - 1:04 بعد از ظهر

هر خانواده تهرانی یک ربع سکه ؛ این طلایی است که هر سال استخراج نمی شود!


به گزارش ایده روز انلاین، طبق آمار به دست آمده، در سه سال منتهی به ۱۴۰۲، ۳۳ درصد از ظرفیت تولید سالانه طلای کشور استخراج نشده است.

دی‌ماه پارسال وزارت صمت برای ۲۲ میلیون تن کانسنگ جدید طلا پروانه اکتشاف صادر کرد.

ظرفیت تولید سالانه طلا در ایران ۲۰.۱۸ تن است اما در سه‌ساله منتهی به ۱۴۰۲ در هر سال تنها ۱۳.۵۴ تن طلا استخراج شده است.

این به میزان ۶.۶۴ تن طلای استخراج نشده در سال است که ارزش دلاری آن کمی بیش از ۱ میلیارد دلار است و می‌توان با این میزان طلا به هر خانواده تهرانی یک ربع‌سکه داد.

استفاده از تجهیزات قدیمی و شیوه‌های فنی تاریخ‌گذشته مهم‌ترین دلیل ناتوانی در استخراج طلا به‌اندازه ظرفیت کشور است.

کارشناس صنایع مهدی محمدخانی معتقد است که تحریم‌ها و نبود تجهیزات بروز سبب شده تا ظرفیت استخراج طلا در کشور بسیار پایین باشد.

اما یک کارشناس صنایع دیگر نیما صادقی می‌گوید که امکان توسعه تجهیزات ساخت داخل به‌روز در کشور وجود دارد اما وزارت صمت حاضر به همراهی با پژوهشگران نیست.

بر اساس بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، همراهی نهاد دانشگاه با صنایع در قالب پارک‌های فناوری می‎‌تواند زمینه ارتقای روش‌های فنی و تجهیزاتی در تولید طلا را فراهم کند.


Source link

درباره ی ایده روز آنلاین

مطلب پیشنهادی

پیام معاون اول رئیس‌جمهوری برای تیم ملی فوتبال

به گزارش ایده روز آنلاین، محمدرضا عارف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *