یکشنبه , 7 تیر 1405 - 10:19 قبل از ظهر

تفاهمنامه ایران و آمریکا فردا در اسلام آباد امضا می‌شود


به گزارش همشهریر آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به شبکه الجزیره گفت: فردا اسلام آباد میزبان مراسم امضای الکترونیکی امضای یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا است.
ساعتی پیش نیز وزارت خارجه پاکستان از گفت‌وگوی تلفنی «محمد اسحاق دار» وزیر خارجه این کشور با همتای سعودی خود خبر داد؛ در اثنای این تماس تلفنی، اسحاق‌دار به بن فرحان گفته بود که مراسم امضای الکترونیکی برای فردا در اسلام‌آباد برنامه‌ریزی شده است.
ظهر امروز نیز شبکه العربیه مدعی شد که عباس عراقچی وزیر خارجه ایران در رأس هیأتی فردا به اسلام‌آباد می‌رود.
همزمان «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که «بیش از هر زمان دیگری به یک توافق صلح (یادداشت تفاهم) نزدیک هستیم. با توجه به اینکه انتظار می‌رود نهایی‌سازی امور، احتمالاً طی ۲۴ ساعت آینده انجام شود، پاکستان در حال آماده‌سازی برای امضای الکترونیکی این توافق بلافاصله پس از آن است و سپس مذاکرات در سطح فنی هفته آینده ادامه خواهد یافت».
پس از آن دونالد ترامپ نیز، نوشته شهباز شریف را بازنشر کرد.
تاکنون هیچ‌کدام از این اخبار و مواضع به تأیید یا رد مقامات ایرانی نرسیده است.


Source link

درباره ی ایده روز آنلاین

مطلب پیشنهادی

از مکه تا مدینه؛ روایتی از همدلی مسلمانان با ایران – خبرگزاری ایده روز آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری ایده روز آنلاین – گروه جامعه: چند سال وقفه در اعزام زائران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *