جمعه , 5 تیر 1405 - 11:50 قبل از ظهر

چرا جنگ با ایران بزرگترین شکست آمریکایی‌هاست


به گزارش ایده روز آنلاین، بوشِ پسر گفته بود من به ایران حمله نمی‌کنم چون علاقه‌ای ندارم وارد یک ویتنام دیگر شوم! جنگ ویتنام یک شکست بزرگ برای آمریکایی‌ها به حساب می‌آمد چرا که آنان علی‌رغم تحمل یک جنگ طولانی مدت، علناً به دستاوردهای خود نرسیدند و عاقبت مجبور به عقب‌نشینی شدند.

اما جنگ با ایران نه تنها برای آمریکایی‌ها به نسبت ویتنام هزینه و سرافکندگی داشت، بلکه حجم ناکامی و اهمیت این شکست به مراتب از نبرد ویتنام هم بیشتر بود. برونو ماچائز نویسنده و تحلیلگر ژئوپلیتیک پرتغالی در این باره در حساب ایکس خود نوشت: «این جنگ با ویتنام، افغانستان یا عراق فرق دارد. آن‌ها برای آمریکا شکست‌ سیاسی بودند، نه شکست‌ نظامی. اما ایران یک شکست نظامی است.»


Source link

درباره ی ایده روز آنلاین

مطلب پیشنهادی

ترکیب احتمالی ایران مقابل مصر در جام‌جهانی ۲۰۲۶ + پوستر دیدار فردای ایران مقابل مصر | حمله یوزها به فراعنه برای صعود تاریخی

به گزارش ایده روز انلاین، فراعنه با تساوی مقابل بلژیک و برتری هفته گذشته خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *