معاون امنیتی استاندار اصفهان: امنیت امروز نتیجه مشارکت مردم است
معاون امنیتی و انتظامی استاندار اصفهان با تشریح ابعاد یک سال فعالیت امنیتی استان، از نقش برجسته مردم و رسانهها در مدیریت شرایط حساس سال گذشته سخن گفت و تأکید کرد: امنیت پایدار کنونی، حاصل لطف الهی، مجاهدت دستگاهها و همراهی کمنظیر مردم است.
اکبر صالحی،معاون امنیتی و انتظامی استاندار اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به شرایط امنیتی سال گذشته اظهار کرد: در یک سال اخیر، استان اصفهان با رخدادهایی بیسابقه روبهرو بود، اما با لطف خداوند، مدیریت جهادی دستگاهها و مشارکت مردم شریف استان، امنیت پایدار برقرار شد.
صالحی با اشاره به اینکه امنیت زیربنای تمامی توسعههای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، گفت: اگر امنیت دچار خدشه شود، تمامی شئون اداره کشور تحت تأثیر قرار میگیرد؛ بنابراین تثبیت امنیت و آرامش، اصلیترین اولویت ما بوده و هست.
معاون امنیتی استاندار با اشاره به جنگ رمضان و حجم حملات انجامشده علیه اصفهان افزود: در این جنگ ۷۶۱ حمله به استان صورت گرفت؛ رقمی که در هیچ نقطه کشور جز تهران بیسابقه بود. تنها در یک روز، ۴۸ حمله علیه استان ثبت شد. مجموعاً نیز دو هزار و ۶۶۵ تهدید و اقدام خصمانه شناسایی شد.
وی دلیل تمرکز این حملات را ظرفیتها و دستاوردهای استان و اهمیتی که دشمن برای اصفهان قائل است عنوان کرد و ادامه داد: در این دوران، استان ۳۰۵ شهید تقدیم کرد که شامل سرداران، نیروهای عملیاتی و تعدادی از شهروندان بیگناه بود.
صالحی ضمن قدردانی از نقش پررنگ رسانهها و خبرنگاران در مدیریت افکار عمومی گفت: در دوران جنگ و بحران، اطلاعرسانی درست، بهموقع و حرفهای اهمیت حیاتی دارد. ما هیچگاه به دنبال محدودسازی رسانهها نبودیم، اما رعایت ملاحظات امنیت ملی و جلوگیری از سوءاستفاده دشمن امری ضروری است.
وی با تأکید بر اینکه امنیت بدون مشارکت مردم ممکن نیست، افزود: ما اهل اعمال زور در حوزه امنیت نیستیم. در این دوره، مبنای ما امنیت مشارکتی بوده است. مردم در همه رخدادها از جمله اغتشاشات و جنگ رمضان، در کنار دستگاههای امنیتی ایستادند و بارها از طریق تماسهای مردمی بهموقع اطلاعرسانی کردند.
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به «معجزه دشت مهیار» اشاره کرد و توضیح داد: در جریان حملات اخیر، شرایط جوی بیسابقه شامل باران و گلولای، همانند جندالله عمل کرد و از وقوع خسارت بیشتر جلوگیری شد. این اتفاق، در شورای تأمین بهعنوان معجزه دشت مهیار ثبت شد.
وی همچنین به برخی اقدامات سال گذشته در حوزه اتباع و مدیریت امنیتی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۹۳ هزار و ۵۰۰ نفر از استان اصفهان به سفرهای زیارتی اعزام شدند که رکوردی کمنظیر بود. در حوزه اتباع و همچنین اطلاعرسانی امنیتی نیز استان رتبههای نخست کشوری را کسب کرد.
معاون امنیتی استان در پایان با قدردانی از نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، امدادی و مردم استان گفت: استان اصفهان در مدیریت امنیتی و اطلاعرسانی در یک سال اخیر، عملکردی مثالزدنی داشت. این موفقیت حاصل ایثار، تلاش شبانهروزی و همراهی مردم است. به زودی جلسهای اختصاصی برای بیان ناگفتههای حوزه امنیت استان برگزار خواهیم کرد.
پایگاه خبری ایده روز آنلاین