دوشنبه , 25 خرداد 1405 - 4:06 بعد از ظهر

توسعه مدارس هیئت‌امنایی با هدف ارتقای کیفیت و تحقق عدالت آموزشی

به گزارش خبرگزاری ایده روز آنلاین از بیرجند، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش امروز در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای مناطق مرزی خراسان جنوبی با قدردانی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مجموعه مدیریتی خراسان جنوبی، به‌ویژه استاندار، اظهار کرد: نقش مدیریت ارشد استان در برگزاری منظم و اثربخش جلسات شورای آموزش و پرورش شایسته تقدیر است و این شورا در سطح کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به ارزیابی‌های انجام‌شده در حوزه آموزش و پرورش استان افزود: خراسان جنوبی در اجرای پروژه مهر و آماده‌سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی در زمره پنج استان برتر کشور قرار گرفته است که این موفقیت نتیجه همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، پیگیری‌های استاندار و تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه موفقیت در نظام تعلیم و تربیت حاصل کار جمعی است، تصریح کرد: هیچ دستگاهی به‌تنهایی قادر به پیشبرد اهداف آموزشی نیست و حمایت، هماهنگی و پیگیری‌های استاندار و مدیران استانی نقش مهمی در تحقق برنامه‌های آموزشی دارد.

کاظمی با اشاره به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه عدالت آموزشی گفت: خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در نهضت توسعه عدالت آموزشی و مردمی‌سازی آموزش به شمار می‌رود و در این زمینه الگوهای موفقی ارائه کرده است. همچنین مشارکت مردمی در حوزه آموزش در این استان به‌صورت قابل توجهی فعال و اثرگذار است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های آموزشی، ارتقای کیفیت مدارس و تقویت مدارس با رویکردهای جدید مدیریتی از جمله برنامه‌های در حال اجرای وزارت آموزش و پرورش است و استان‌ها نیز باید با رویکردی تحول‌گرا در این مسیر حرکت کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه حذف موانع دسترسی به آموزش و تقویت عدالت آموزشی است، خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح‌هایی از جمله توسعه مدارس هیئت‌امنایی با رویکردی جدید در حال اجراست تا زمینه مشارکت بیشتر مردم در اداره مدارس فراهم شود.

کاظمی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای همدلی میان مدیران، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی اظهار داشت: این انسجام مدیریتی زمینه‌ساز پیشرفت پروژه‌های آموزشی و ارتقای شاخص‌های تعلیم و تربیت در استان شده است.

وی در پایان ضمن قدردانی مجدد از تلاش‌های استاندار خراسان جنوبی، مدیران آموزش و پرورش، معلمان و دستگاه‌های اجرایی استان، بر ضرورت تسریع در روند تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی، توسعه فضاهای آموزشی به‌ویژه در مناطق مرزی و استمرار اجرای طرح‌های عدالت آموزشی تأکید کرد.

اعتبارات آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال 1404 به‌طور کامل تخصیص یافت

 استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتبارات حوزه آموزش و پرورش استان در سال 1404 به‌طور کامل تخصیص یافته و بخش قابل توجهی از اعتبارات ملی اختصاص‌یافته به استان نیز جذب شده است.

سید محمدرضا هاشمی هم در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای مناطق مرزی استان با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های آموزشی و ارتقای خدمات فرهنگیان اظهار کرد: اعتبارات حوزه آموزش و پرورش در سال 1404 به‌صورت کامل تخصیص یافته و روند جذب اعتبارات ملی نیز با موفقیت دنبال شده است.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات آموزشی استان افزود: سال گذشته بیش از 310 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به آموزش و پرورش خراسان جنوبی اختصاص یافت و در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و عمرانی هزینه شد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدارس گفت: هرچند اعتبارات این بخش هنوز پاسخگوی همه نیازها نیست، اما میزان هزینه‌کرد در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته و این روند با مصوبه و ابلاغ رسمی در حال اجراست.

هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه فرهنگیان و زیرساخت‌های رفاهی فرهنگیان تصریح کرد: استفاده بهینه از امکانات موجود برای ایجاد اردوگاه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی و رفاهی ضروری است و در همین راستا ارزیابی و ساماندهی مجموعه‌های موجود در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی و تأمین زمین برای احداث مراکز رفاهی فرهنگیان در مشهد مقدس تأکید کرد و افزود: استان آمادگی دارد با همکاری دستگاه‌های مرتبط و استفاده از ظرفیت‌های ملی، زمینه ایجاد یک مجموعه رفاهی ویژه فرهنگیان را فراهم کند.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همراهی مدیران آموزش و پرورش استان، بر پیگیری مستمر مصوبات شورای آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: این شورا از شوراهای اثرگذار استان است که علاوه بر ارتقای کیفیت آموزشی، در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز عملکرد قابل قبولی داشته است.

هاشمی در پایان با اشاره به نقش مهم معلمان در توسعه علمی و فرهنگی جامعه، از تلاش‌های آنان در ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان و اجرای فعالیت‌های جهادی در مناطق مختلف استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/


Source link

درباره ی ایده روز آنلاین

مطلب پیشنهادی

ببینید| کاربر ایرانی «کودک» پنداشته شده است

به گزارش خبرگزاری ایده روز آنلاین، ستاره بنیادی، دکتری ارتباطات علم و فناوری، در پاسخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *