به گزارش خبرگزاری ایده روز آنلاین، کیان عبداللهی سردبیر خبرگزاری ایده روز آنلاین در «فرهیختگانگپ»: ما در این مدت 60 روزه با معادله زمان مواجه هستیم و اگر زمان را از دست بدهیم شاید اقداماتی (مثل بمباران اسرائیل در زمانی دیگر) کارکرد خودش را نداشته باشد. طرف مقابل قصد دارد یک فشاری را از روی خودش بردارد لذا مهمترین ابزار ما [در تحقق شروط تفاهمنامه] تنگه هرمز و نه حتی تعلیق مذاکرات است. از این زاویه و باتوجه به نقض تفاهمنامه از سوی طرف مقابل، تعلیق مذاکرات، پیش پا افتادهترین و سادهترین کاری بود که باید صورت میگرفت.
احسان صالحی تحلیلگر سیاسی در «فرهیختگانگپ»: بر اساس بند 13 تفاهمنامه که تاکید دارد منوط به شروع اجرای بندهای 1، 4، 5، 10 و 11 و تداوم اجرای این اقدامات، ایران و آمریکا مذاکرات توافق نهایی را آغاز خواهند کرد، رفتن تیم مذاکراتی به سوئیس اشتباه بود.
انتهای پیام/
Source link
پایگاه خبری ایده روز آنلاین