یکشنبه , 31 خرداد 1405 - 7:17 بعد از ظهر

پهلو گرفتن ابرنفتکش‌ها در جزیره خارگ؛ پس از ۴۴ روز به اسکله رسیدند + عکس

به گزارش ایده روز آنلاین، به گزارش بلومبرگ، سه ابرنفتکش هر یک با ظرفیت ۲ میلیون بشکه، روز شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ در اسکله جزیره خارگ پهلو گرفتند. این پس از ۴۴ روز توقف از ۶ می (۱۶ اردیبهشت)، نخستین محموله‌های صادراتی از این بندر راهبردی است.

تصاویر اروپایی نشان می‌دهد دو نفتکش به اسکله رسیده و سومی در حال نزدیک‌شدن است، در حالی که جمعه گذشته اسکله‌ها کاملاً خالی بود.

در جنگ رمضان ۵۴۸ موشک به خارگ اصابت کرد اما اسکله‌ها هرگز از کار نیفتادند و با اینکه از ۱۶ اردیبهشت، آمریکا طی محاصره دریایی ورود کشتی‌ها به خارگ را مسدود کرد و تصاویر فضایی به ندرت نفتکشی در این جزیره را نشان می‌داد اما ایران با تغییر مسیر به چابهار، ۲۰ میلیون بشکه نفت را خارج از خلیج‌فارس تخلیه کرد.

خارگ که ۹۰٪ صادرات نفت ایران را مدیریت می‌کند، حالا با سه نفت‌کش «استریم»، «امپالس» و «لورین۲» فعال شده است.

در تحولی تازه برخی نفت‌کش‌های منتظر پس از هفته‌ها توقف، به سمت تنگه هرمز برای خروج از خلیج‌فارس و ارسال نفت به بازارهای جهانی حرکت کرده‌اند.

همزمان، نفت‌کش‌های غول‌پیکر دیگری به سمت جزیره لاوان در جنوب خلیج‌فارس در حرکتند تا نفت را در آنجا ذخیره یا بارگیری کنند.

بلومبرگ آورده است: همچنین بیش از ۲۰ نفت‌کش در شرق خارگ لنگر انداخته‌اند که نشان از ذخیره اضافی نفت خام ایران برای صادرات از خلیج‌فارس دارد.

پهلو گرفتن ابرنفتکش‌ها در جزیره خارگ؛ پس از ۴۴ روز به اسکله رسیدند + عکس


Source link

درباره ی ایده روز آنلاین

مطلب پیشنهادی

امواج صوتی در ساخت تراشه جایگزین برق می شود – ایده روز آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش ایده روز آنلاین به نقل از فیز، رایانش نورومورفیک روشی است که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *