سه شنبه , 2 تیر 1405 - 0:20 قبل از ظهر

روایت رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران از مذاکرات سوئیس؛ هم با موشک پاسخ می‌دهیم، هم با مذاکره حل می‌کنیم


به گزارش ایده روز آنلاین، رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران در پرواز بازگشت از مذاکرات چهارجانبه سوئیس با اشاره به پیوند میدان و دیپلماسی در روند پایان جنگ و رفع محاصره گفت: سفر به سوئیس برای مذاکرات چهارجانبه، دقیقاً در امتداد میدان نظامی بود.

او با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران «با افتخار، قدرت و شجاعت» این پیروزی بزرگ را به دست آوردند، افزود: در مقطع آتش‌بس و پایان جنگ، این بخش را با مذاکره پیش بردیم. اگر در اجرای آن اشکالاتی پیش بیاید، در پاسخ می‌توانیم هم با موشک پاسخ دهیم و هم با مذاکره آن را حل کنیم.

رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران با تأکید بر هماهنگی کامل میان نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: طبیعتاً همه ما، چه نیروهای مسلح و چه دستگاه دیپلماسی، مرتب با یکدیگر در ارتباط هستیم. بنده نیز دیپلمات نیستم؛ یک رزمنده‌ام.دیپلماسی را دنبال کردیم و دیدید که پایان جنگ و رفع محاصره را با گفت‌وگو، به روش مبارزه و با اتکا به قدرت میدان نهایی کردیم. عرصه دیپلماسی و میدان، مکمل یکدیگر هستند.

رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران همچنین درباره موضوع لبنان گفت: از وقتی وارد مذاکرات سوئیس شدیم، دیدیم که آتش دشمن علیه لبنان قطع شده و بخش عمده‌ای از مردم به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

قالیباف افزود: ان‌شاءالله با تصمیمی که در سوئیس گرفته شد، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی لبنان را در این گفت‌وگوها به نتیجه می‌رسانیم و تا رسیدن به نتیجه، آن را رها نخواهیم کرد.


Source link

درباره ی ایده روز آنلاین

مطلب پیشنهادی

محسنی اژه‌ای: دشمن طی ۵ سال اخیر، جنگ ترکیبی گسترده خود را علیه ملت ایران تشدید کرد

رئیس قوه قضاییه گفت: دشمن طی ۵ سال اخیر تروریسم اقتصادی و جنگ ترکیبی گسترده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *