سه شنبه , 2 تیر 1405 - 1:11 بعد از ظهر

ایده درخشان انویدیا؛ مصرف آب دیتاسنترها تقریبا صفر می‌شود


به گزارش خبرگزاری ایده روز آنلاین و براساس گزارش زومیت، شرکت انویدیا با معرفی طراحی مرجع جدید خود برای دیتاسنترها با نام Rubin، مدعی شد که استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده‌ی مایع می‌تواند مصرف آب این مراکز را تا ۱۰۰ درصد کاهش دهد. این طراحی جدید با هدف پاسخ به انتقادات عمومی نسبت به مصرف بالای انرژی و آب در زیرساخت‌های هوش مصنوعی ارائه شده است.

سیستم جدید با افزایش دمای کاری سرورها تا ۴۵ درجه‌ی سانتی‌گراد کار می‌کند. افزایش تحمل حرارتی، این امکان را فراهم می‌کند تا گرما مستقیما از تراشه‌ها جذب و از طریق حلقه‌های مایع به خنک‌کننده‌های خشک منتقل شود.

جاش پارکر، مدیر پایداری انویدیا، در این باره گفت: «گرما مستقیما در تراشه جذب و از طریق حلقه‌های مایع که در دماهای بسیار بالاتر کار می‌کنند، منتقل می‌شود. این امر به خنک‌کننده‌های خشک بیرونی اجازه می‌دهد تا گرما را در بخش بزرگی از سال به‌طور کارآمد دفع کنند.»

طبق اعلام انویدیا، این تغییرات میزان مصرف آب را از حدود ۲٫۶ میلیون گالن (۹٫۶ میلیون لیتر) به ازای هر مگاوات در سال در سیستم‌های سنتی، به نزدیک صفر می‌رساند. با این حال، گزارش انویدیا به هزینه‌های ساخت دیتاسنترهای مبتنی بر خنک‌کننده‌ی مایع در مقایسه با سیستم‌های هوای فشرده اشاره‌ای نکرده است.

انویدیا ادعا می‌کند که تمام ارائه‌دهندگان خدمات ابری و اپراتورهای دیتاسنتر که در حال ساخت زیرساخت برای نسل Rubin هستند، در حال گذار به این فناوری جدید هستند. با وجود این، چالش‌های مربوط به تأمین انرژی مورد نیاز این مراکز و اثرات زیست‌محیطی ساخت آن‌ها همچنان به عنوان موضوعات مورد بحث باقی مانده است.

۲۲۷۲۲۷


Source link

درباره ی ایده روز آنلاین

مطلب پیشنهادی

افزایش قیمت نان در تهران از این تاریخ اجرا می شود

به گزارش ایده روز آنلاین، حمید رستگار درباره آخرین تصمیم گیری ها درباره قیمت نان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *