چهارشنبه , 3 تیر 1405 - 11:52 قبل از ظهر

موبایل از مدارس این کشور حذف شد


به گزارش خبرگزاری ایده روز آنلاین و براساس گزارش سیتنا، دولت جمهوری چک در راستای افزایش تمرکز دانش‌آموزان و کاهش وابستگی به ابزارهای دیجیتال، لایحه‌ای را برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس ارائه کرده است. بر اساس این طرح، اجرای ممنوعیت از سپتامبر ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد.

به گفته آندری بابیش، نخست‌وزیر جمهوری چک این محدودیت تنها به کلاس‌های درس محدود نمی‌شود و استفاده از تلفن همراه در زمان زنگ تفریح را نیز در بر می‌گیرد. با این حال، مواردی مانند نیازهای پزشکی یا استفاده آموزشی با مجوز مدرسه از این قانون مستثنی خواهند بود.

در متن پیش‌نویس این قانون تأکید شده است که مدارس، به جز در شرایط مشخص‌شده، مجاز به صدور اجازه استفاده از تلفن همراه برای دانش‌آموزان نخواهند بود.

همزمان، دولت چک در حال بررسی طرح‌هایی برای محدودسازی دسترسی کودکان به شبکه‌های اجتماعی نیز هست. جمهوری چک با این اقدام به جمع کشورهایی پیوسته که در سال‌های اخیر برای کاهش اثرات منفی استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی بر کودکان، محدودیت‌هایی را در محیط‌های آموزشی اعمال کرده‌اند. 

۲۲۷۲۲۷


Source link

درباره ی ایده روز آنلاین

مطلب پیشنهادی

لحظه تولد غول نفتی ایران در خلیج فارس؛ ببینید | نصب یکی از بزرگترین سکوهای نفتی در شرایط جنگی

به گزارش ایده روز انلاین،سکوی رشادت به وزن ۶۲۰۰ تن توسط مهندسان ایرانی طراحی ساخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *