جمعه , 5 تیر 1405 - 11:36 قبل از ظهر

رویترز: اپراتور موبایلی استارلینک راه‌اندازی می‌شود


به گزارش خبرگزاری ایده روز آنلاین و براساس گزارش زومیت، به‌گزارش رویترز، شرکت اسپیس‌ایکس به سرمایه‌گذاران اعلام کرده است که قصد دارد خدمات موبایل استارلینک را برای کاربران آمریکایی راه‌اندازی کند. این اقدام می‌تواند اسپیس‌ایکس را به رقیب مستقیم اپراتورهای مخابراتی بزرگی مانند ورایزن، ای‌تی‌اندتی و تی-موبایل تبدیل کند.

گوئین شات‌ول، رئیس اسپیس‌ایکس، در مراسمی خصوصی از احتمال ساخت یک شبکه‌ی موبایل زمینی اختصاصی در آمریکا خبر داد. اسپیس‌ایکس در حال حاضر با همکاری تی-موبایل، خدمات اتصال مستقیم ماهواره به گوشی را برای پوشش‌دهی مناطق دورافتاده ارائه می‌دهد.

شرکت فضایی ایلان ماسک در سال گذشته‌ی میلادی مجوزهای طیف فرکانسی بی‌سیم را در دو مرحله با پرداخت ۱۷ میلیارد دلار و ۲٫۶ میلیارد دلار از شرکت اکواستار خریداری کرد. این خریدها به اسپیس‌ایکس امکان می‌دهد تا با استفاده از امواج رادیویی اکواستار، شبکه‌ی خدمات موبایلی خود را توسعه دهد.

مؤسسه‌ی مالی اوپنهایمر در یادداشتی اعلام کرد که گسترش واحد پهن‌باند ماهواره‌ای استارلینک، صنعت ۱٫۶ تریلیون دلاری ارتباطات آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. استارلینک در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون مشترک دارد.

۲۲۷۲۲۷


Source link

درباره ی ایده روز آنلاین

مطلب پیشنهادی

رسانه‌ای زنده برای روایت مردم

در عصر غلبه رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، بسیاری تصور می‌کنند نقش نهادهای سنتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *