جمعه , 5 تیر 1405 - 5:39 بعد از ظهر

خط ارتباطی مستقیم ایران و آمریکا برقرار شد


به گزارش ایده روز آنلاین، شبکه پرس‌تی‌وی اعلام کرد مطابق بیانیه پایانی مذاکرات زوریخ که از سوی دو کشور میانجی منتشر شده، برای جلوگیری از بروز حوادث در تنگه هرمز و کاهش خطر تشدید تنش‌های نظامی، یک خط ارتباطی میان ایران و آمریکا برقرار شده است.

بر اساس این گزارش، ایجاد این سازوکار ارتباطی در راستای اجرای مفاد بند پنجم یادداشت تفاهم اسلام‌آباد و مدیریت ایمن تردد دریایی در تنگه هرمز صورت گرفته است.

پرس‌تی‌وی همچنین گزارش داد جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مفاد تفاهم تأکید کرده و اعلام داشته است که هرگونه عبور از تنگه هرمز باید از مسیرهای تعیین‌شده و اعلامی از سوی ایران انجام شود.


Source link

درباره ی ایده روز آنلاین

مطلب پیشنهادی

هشدار لنوو: قیمت حافظه‌ها شاید هرگز به سطح اوایل ۲۰۲۵ بازنگردد

به گزارش خبرگزاری ایده روز آنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، لنوو هشدار داده است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *