جمعه , 5 تیر 1405 - 9:50 قبل از ظهر

تبلیغات دارویی با سوءاستفاده از چهره‌های مشهور

مشاور رئیس و مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو، با هشدار نسبت به افزایش تبلیغات غیرمجاز دارویی در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، تأکید کرد: تبلیغات دارویی در فضای مجازی ممنوع است و ملاک مصرف دارو و مکمل، باید نسخه پزشک باشد.

محمد هاشمی اظهار کرد: استفاده از افراد مشهور، کادر درمان یا هنرمندان برای جلب اعتماد عمومی در تبلیغ داروها، شگردی قدیمی و غیرقابل اعتماد است، در حالی که دارو کالای تجاری نیست و نباید از آن برای منافع اقتصادی بهره‌برداری شود.

وی افزود: بر اساس مصوبات سازمان جهانی بهداشت، تبلیغ عمومی فرآورده‌های دارویی به‌طور کلی ممنوع است و مردم باید صرفاً بر اساس نسخه پزشک و تأییدیه سازمان غذا و دارو اقدام به مصرف دارو کنند.

هاشمی با اشاره به قاچاق بودن بخش عمده‌ای از این داروها گفت: اغلب این فرآورده‌ها فاقد مجوز رسمی‌اند و به‌ صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند که در بسیاری موارد تقلبی و خطرناک هستند.

وی تأکید کرد: جامعه پزشکی، داروسازان و نظام پزشکی کشور، تبلیغات دارویی در شبکه‌های ماهواره‌ای را کاملاً مردود می‌دانند و مردم باید بدانند که این تبلیغات از اساس فاقد اعتبار است.

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

هوشمندسازی؛ راهبرد جدید سازمان محیط زیست برای حفاظت از حیات‌وحش

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از بررسی سامانه‌های ردیاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *